برای اتاق‌خواب، فرش بهتر است یا موکت؟ قبل از تصمیم‌گیری تا انتها بخوانید

برای اتاق‌خواب، فرش بهتر است یا موکت؟ قبل از تصمیم‌گیری تا انتها بخوانید

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

درگیر مقایسه فرش و موکت برای اتاق‌خواب هستید؟ مطمئن نیستید که برای اتاق‌خواب فرش بهتر است یا موکت؟ در این مطلب مقایسه فرش و موکت را از 7 جنبه برای شما انجام داده‌ایم تا به برتری فرش نسبت به موکت برای اتاق خواب پی ببرید. اقتصادی‌بودن، عایق بودن، تنوع طرح و رنگ، راحتی نصب، شستشو، راحتی در استفاده، جذب آلودگی و کثیفی و استفاده مجدد، معیارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تصمیم درست را در این مورد بگیرید.

برای اتاق‌خواب، فرش بهتر است یا موکت؟ قبل از تصمیم‌گیری تا انتها بخوانید

فرش جزئی مهم در دیزاین منزل است، اما زمانی که صحبت به فرش مناسب اتاق‌خواب می‌رسد، زیبایی تنها یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید است و پای معیارهای دیگری نیز به خرید باز می‌شود. در این مطلب سعی کرده‌ایم مقایسه فرش و موکت برای اتاق‌خواب را برای شما انجام دهیم و به این سؤال پاسخ دهیم که برای اتاق‌خواب فرش بهتر است یا موکت؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در ابتدا لازم است به شما بگوییم که همواره فرش نسبت به موکت برتری داشته و اگر مسئله هزینه را در نظر نگیریم، فرش انتخاب اثربخش‌تری است. با این‌ وجود در ادامه دلایلی برای برتری فرش نسبت به موکت برای شما آورده‌ایم.

معایب موکت نسبت به فرش برای اتاق‌خواب

اندازه گیری

ازآنجاکه فرش و قالی‌ها با اندازه‌های استاندارد وارد بازار می‌شوند، دردسری برای نصب یا اندازه‌گیری آن‌ها وجود ندارد. اما در مورد موکت شما نیاز دارید که ابعاد را متناسب با فضای اتاق در نظر بگیرید. همچنین موکت نیاز به چسب و کاتر موکت بری برای نصب دارد و این مسئله می‌تواند از معایب موکت برای اتاق‌خواب باشد.

شستشوی سخت‌تر

ازآنجاکه بافت موکت از فرش سفت‌تر است، تمیزکردن آلودگی‌ها از درون آن به‌سختی انجام می‌شود. از طرفی نمی‌توان موکت را مانند فرش یا گلیم تنها در قسمتی از اتاق استفاده کرد وباید سراسر فضای خالی اتاق را بپوشاند. این مسئله باعث می‌شود که جابه‌جایی و شستشوی موکت شما را به زحمت زیادی بیندازد.

سفتی در استفاده

اگر عادت دارید روی زمین دراز بکشید یا بنشینید،  موکت گزینه مناسبی برای شما نیست. همچنین اگر در گیرودار انتخاب فرش برای اتاق کودکتان هستید حتماً قالی یا قالیچه را انتخاب کنید. موکت‌ها هرقدر هم که دارای پرز و نرم باشند، برای نشستن یا درازکشیدن مناسب نیستند.

جذب کثیفی بیشتر

موکت به دلیل بافتی که دارد موی بسیار زیادی به خود جذب می‌کند و چهره زشتی به اتاق شما می‌دهد؛ بنابراین اگر به تمیزی کف‌پوش اتاق‌خواب خود اهمیت زیادی می‌دهید لازم است از فرش به‌جای موکت استفاده کنید.

عدم امکان استفاده مجدد

از آن جا که در بعضی از فضاها موکت به زمین چسب یا پیچ می‌شود و همچنین موکت‌ها معمولاً دقیقاً به‌اندازه تمام فضای خالی اتاق بریده می‌شوند، استفاده مجدد از موکت در سایر فضاها راحت نیست. در نتیجه اگر تعویض منزل در پیش دارید یا به‌طورکلی زیاد منزلتان را عوض می‌کنید، در مقایسه فرش و موکت برای اتاق‌خواب، موکت گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

مزایای موکت نسبت به فرش برای اتاق‌خواب

 

اقتصادی‌بودن

همان‌طور که می‌دانید قیمت موکت از قیمت فرش خیلی پایین‌تر است و این مسئله می‌تواند یکی از مزایای خرید موکت برای اتاق‌خواب باشد. اگر قصد ندارید هزینه زیادی را صرف پوشاندن کف اتاق‌خوابتان کنید، موکت می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

عایق صدا و انرژی

موکت به دلیل اینکه تمام کف اتاق را می‌پوشاند، عایق بسیار خوبی برای انرژی و صداست. این مسئله برای کسانی که علاقه‌مند هستند اتاق خوابی گرم و کم‌صدا داشته باشند، می‌تواند از مزایای موکت باشد.

تنوع بیشتر در طرح و رنگ

در مقایسه فرش و موکت برای اتاق‌خواب، رنگ‌های بسیار متنوعی از موکت در بازار موجود است که این مسئله می‌تواند دست شما را برای رنگبندی و دیزاین اتاق‌خوابتان باز بگذارد.

انتخاب با شما

امیدوارم پاسخ خود برای  انتخاب فرش یا موکت بعنوان کفپوش اتاق‌خواب را گرفته باشید. همان‌طور که متوجه شدید موکت و فرش مزایا و معایبی نسبت به هم دارند و انتخاب نهایی کاملاً بسته به سلیقه و شرایط شماست. در این مطلب سعی کردیم مقایسه فرش و موکت برای اتاق‌خواب را برای شما انجام دهیم؛ اما به‌صورت کلی استفاده از فرش در اتاق‌خواب بیشتر توصیه می‌شود. شما نیز اگر تجربه یا پیشنهادی در این مورد دارید، از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


مطالب مرتبط