5 روش برای جلوگیری از سر خوردن فرش

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک و موکت راهکارهای زیادی وجود دارد، که 5 مورد از متداول‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: استفاده از فرش‌های سنگین، استفاده از نوارچسب دوطرفه، پدهای ضدلغزش، قراردادن وسایل سنگین روی فرش و استفاده از درزگیر سیلیکونی یا چسب حرارتی.

5 روش برای جلوگیری از سر خوردن فرش

لغزش و سر خوردن فرش مسئله‌ای نیست که بتوان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. سر خوردن فرش علاوه بر اینکه باعث نامرتب جلوه‌دادن منزل شما می‌شود، می‌تواند برای افراد مسن، کودکان یا حتی حیوانات خانگی شما خطرناک باشد و باعث زمین‌خوردن و آسیب‌دیدگی به آن‌ها شود. در نتیجه اگر با این مشکل روبه‌رو هستید، لازم است هر چه سریع‌تر با روش‌های جلوگیری از سرخوردن فرش روی موکت و سرامیک آشنا شوید. 

روش‌های جلوگیری از سر خوردن فرش

جهت جلوگیری از سر خوردن فرش روی موکت یا سرامیک راهکارهای زیادی ارائه می‌شود که برخی از آن‌ها می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به قالی و فرش وارد کند. در نتیجه قبل از اجرای هر روش حتماً لازم است احتیاط لازم را به عمل‌آورید. در ادامه 5 روش متداول برای جلوگیری از لغزش فرش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دقت در انتخاب فرش

در انتخاب فرش خود دقت کنید! هر چه فرش باکیفیت‌تر باشد، سنگین‌تر خواهد بود.  فرش‌های سنگین بیشتر به زمین می‌چسبند و کمتر در معرض لغزش قرار دارند.

استفاده از پد ضدلغزش یا ترمز فرش 

پد ضدلغزش یا ترمزفرش در جنس‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود و از راهکارهای امن برای جلوگیری از سرخوردن فرش روی موکت و سرامیک به‌حساب می‌آید، چرا که آسیبی به فرش شما وارد نمی‌کند.  پدهای ضدلغزش لاستیکی و جیری را می‌توانید برای جلوگیری از سرخوردن فرش روی سرامیک و پارکت استفاده کنید و پدهای نمدی جلوگیری از سر خوردن فرش روی موکت مناسب هستند. پدهای ضدلغزش را می‌توانید از فرش‌فروشی‌ها تهیه کنید.

استفاده از نوارچسب دوطرفه

نوارچسب‌های دوطرفه دقیقاً شبیه به نوارچسب‌های معمولی هستند با این تفاوت که هر دو سمت آن‌ها خاصیت چسبندگی دارد. با استفاده از این نوارچسب‌ها می‌توانید فرش خود را به زمین بچسبانید و از سرخوردن آن جلوگیری کنید.  دقت داشته باشید که این روش نیز برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک و پارکت کاربرد دارد. در مورد موکت بهتر است از این روش استفاده نکنید چرا که پرزهای موکت آسیب خواهد دید. نوارچسب دوطرفه را می‌توانید از ابزارفروشی یا خرازی تهیه کنید.

جلوگیری از سر خوردن فرش با تغییر دکوراسیون منزل

گاهی با تغییری کوچک در دکوراسیون می‌توانید به‌سادگی این مشکل را برطرف کنید. کافی است پایه مبل، میز یا هر وسیله سنگین دیگری را روی فرش بگذارید تا از تکان‌خوردن و لغزش آن جلوگیری کنید.

استفاده از چسب حرارتی یا درگیر سیلیکونی

استفاده از چسب حرارتی یا درزگیرهای سیلیکونی در پشت فرش نیز می‌تواند از لغزش آن جلوگیری کند. دقت داشته باشید که این روش ممکن است به فرش شما آسیب برساند؛ در نتیجه برای انجام آن احتیاط کنید و در مورد فرش‌های گران‌قیمت از این روش استفاده نکنید. همچنین برای جلوگیری از سرخوردن فرش روی موکت نیز توصیه می‌شود این روش را به کار نگیرید. چسب حرارتی را از لوازم‌التحریرفروشی و درزگیر سیلیکونی را می‌توانید از ابزارفروشی تهیه کنید.

نتیجه‌گیری

جلوگیری از سر خوردن فرش نه‌تنها به زیبایی منزل شما کمک می‌کند؛ بلکه برای پیشگیری از آسیب افراد خانواده نیز ضروری است. برای رفع این مسئله روش‌هایی مثل استفاده از ترمز فرش، استفاده از چسب حرارتی، درزگیر سیلیکونی و... پیشنهاد می‌شود، که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد. اگر شما نیز تجربه‌ای در این مورد دارید با خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.


مطالب مرتبط