شستن فرش با مواد نانو چه تفاوتی با شستشوی سنتی دارد؟ هزینه نانوشویی فرش چقدر است؟

شستن فرش با مواد نانو چه تفاوتی با شستشوی سنتی دارد؟ هزینه نانوشویی فرش چقدر است؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شستشوی فرش با مواد نانو یکی از راه‌حل‌هایی است که برای رفع مشکلات شستن سنتی قالی در قالیشویی‌های مدرن ارائه می‌شود. در این روش بعد از اعلاشویی فرش، از شامپوهای نانو برای قالی استفاده می‌شود که به پاک‌سازی عمیق فرش، ازبین‌بردن بوی نامطبوع، درخشندگی رنگ‌ها و... کمک می‌کند. ازآنجاکه شستن فرش با مواد نانو یا نانوشویی هزینه زیادی دربردارد، توصیه می‌شود این روش را تنها برای شستن فرش‌های نفیس و دستبافت استفاده کنید.

شستن فرش با مواد نانو چه تفاوتی با شستشوی سنتی دارد؟ هزینه نانوشویی فرش چقدر است؟

«دیگه گذشت اون زمون، که تو حیاط یا رو بوم، می‌شستی با پودر و آب، پهن می‌کردی تو آفتاب!»

شستن فرش همواره جزو دغدغه‌های اصلی خانواده‌های ایرانی هنگام تمیزکردن اساسی منزل است. در سال‌های اخیر با فراگیری تکنولوژی، نانوشویی یا شستن فرش با مواد نانو به قالیشویی‌های زیادی رسیده است. اگر در مورد نانوشویی و مزایا و هزینه‌های آن کنجکاو هستید، تا انتها همراه فرش شاهکار مشهد باشید.

تفاوت شستشوی سنتی با شستشوی نانو فرش

شستشوی سنتی فرش معمولاً برای خانواده‌های ایرانی بسیار نگران‌کننده است، چرا که احتمال آسیب‌هایی مثل زردشدن فرش، بوی بد رطوبت، نم‌دار ماندن فرش، چروک شدگی و... را به همراه دارد. اما در شستشوی نانو، بعد از اعلاشویی فرش، از شامپوهای شامل مواد نانو استفاده می‌شود که با ایجاد لایه‌ای مقاوم روی سطح‌ قالی،  قالی شما را در برابر ایجاد مجدد لکه بسیار مقاوم می‌کند و هیچ یک از خطرات و ریسک‌های شستشوی سنتی در این روش وجود ندارد. قابل‌ذکر است که نگرانی از بابت آسیب به تاروپود فرش نیز در نانوشویی وجود ندارد و این مواد برای فرش به‌هیچ‌عنوان مضر نیستند.

مزایای نانوشویی

نانوشویی یا شستن فرش با مواد نانو مزایای بسیاری دارد که در این قسمت به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مقاومت فرش در برابر لکه

از آن جا که مواد نانو یک لایه مقاوم روی فرش ایجاد می‌کند، بعد از شستن فرش با مواد نانو آلودگی به‌سختی روی فرش می‌نشیند و در صورت کثیف‌شدن فرش نیز لکه‌های جدید به‌آسانی تمیز خواهند شد.

ازبین‌رفتن لکه‌های قدیمی

در نانوشویی فرش به علت پاک‌سازی عمیق تاروپود،  لکه‌های قدیمی از بین خواهند رفت و فرش شما زیبا و درخشنده خواهد شد.

ضدعفونی عمیق فرش

مواد نانو، فرش شما را به‌خوبی ضدعفونی خواهند کرد و تمام باکتری‌ها و میکروب‌های سطح و تاروپود فرش را از بین خواهند برد. علاوه‌براین فرش شما از بیدزدگی نیز در امان خواهد بود.

ازبین‌رفتن بوی بد فرش

در قالیشویی سنتی ممکن است پیش بیاید که بعد از شستشو،  بوی رطوبت در فرش باقی بماند. اما در شستشوی نانو نه‌تنها فرش بو نمی‌گیرد؛ بلکه بوی بد فرش نیز از بین خواهد رفت.

عدم زردی فرش و ریشه

زردی ریشه یا زرد ماندن سطح فرش نیز از دیگر مشکلاتی است که قالیشویی سنتی به همراه دارد، اما در نانوشویی خبر از زردشدگی فرش نیست.

سازگاری با محیط‌ زیست

برخلاف مواد شوینده شیمیایی، شوینده‌های نانو ضرر بسیار کمتری برای محیط‌‌زیست دارند و تا حد زیادی با محیط‌زیست همساز هستند.

هزینه شستن فرش با مواد نانو

از آن جا که شستشوی فرش با مواد نانو ارزان نیست، توصیه می‌شود تنها برای فرش‌های نفیس و گران‌قیمت مثل فرش دستبافت از مواد نانو استفاده کنید. طبق تعرفه قالیشویی، قیمت شستشوی هر مترمربع فرش با مواد نانو حدود 60 تا 80 هزار تومان است که برای فرش 12 متری مبلغی حدود 750 تا 950 هزار تومان هزینه قالیشویی شما خواهد شد.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به مهم‌ترین موضوعات در مورد شستن فرش با مواد نانو پرداختیم و امیدواریم که اطلاعات مفید و کاربردی در این مورد به دست آورده باشید. توصیه ما به شما این است که بعد از 2 الی 3 مرتبه شستشوی سنتی فرش، آن را به نانوشویی بسپارید تا در کنار استفاده از مزایای این روش، هزینه‌های سنگینی را متحمل نشوید. مشتاق دریافت نظرات و تجربیات شما دراین‌خصوص هستیم.


مطالب مرتبط