بهترین راه‌ و روش‌ برای جمع‌کردن موی حیوانات از روی فرش و مبل

بهترین راه‌ و روش‌ برای جمع‌کردن موی حیوانات از روی فرش و مبل

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برای جمع‌کردن مو و خز حیوانات از روی فرش و مبل راه‌حل‌های زیادی ارائه می‌شود. برخی از این راهکارها ممکن است محل زندگی حیوان خانگی شما را با مواد شیمیایی آلوده کنند و برخی دیگر مانند جمع‌کردن مو با دست مرطوب برای محیط‌های بزرگ کارایی ندارند. اما 5 مورد از بهترین راهکارها برای جمع‌کردن خز و موی حیوانات که می‌توان به آنها اشاره کرد: استفاده‌از اسپری آب و نرم‌کننده، برس پرزگیر، شن‌کش فرش، طی پلاستیکی و دستکش پلاستیکی می‌باشد.

بهترین راه‌ و روش‌ برای جمع‌کردن موی حیوانات از روی فرش و مبل
بسیاری از ما به همان اندازه که به حیوانات خانگی‌مان عشق می‌ورزیم، از جمع‌کردن خز و موی آن‌ها که به مبل و فرش منزلمان می‌چسبد متنفریم و ممکن است بارها سعی کرده باشیم با جاروبرقی تمام پرزها را از درودیوار منزلمان پاک کنیم. خوشبختانه برای جمع‌کردن موی حیوانات از روی فرش و مبل راه‌حل‌های آسان و بدون زحمتی نیز وجود دارد که در این مطلب 5 مورد از بهترین راهکارها را به شما ارائه کرده‌ایم. تا انتها همراه فرش شاهکار مشهد باشید.

جمع‌کردن موی حیوانات از روی فرش به 5 روش

قبل از اینکه به روش‌های اصلی بپردازیم لازم است این مطلب را بیان کنیم که بعضی از افراد ممکن است روش‌هایی مثل جمع‌کردن مو با دست مرطوب یا نوارچسب را به شما پیشنهاد کنند. بله، این روش‌ها، از جمله راه‌حل‌هایی هستند که کار می‌کنند؛ اما ما آن را توصیه نمی‌کنیم. در روش جمع‌کردن مو با دست شما در نهایت،  با دستی پر از مو که قرمز شده و ملتهب است روبه‌رو خواهید بود که  قطعاً این اتفاق برای هیچ‌کس خوشایند نیست. استفاده از نوارچسب نیز ممکن است در جمع‌کردن موها به شما کمک کند، اما برای فضاهای بزرگ  به‌صرفه نیست. علاوه‌برآن باقی‌مانده چسب روی مبل یا فرش می‌تواند در جذب بیشتر موها تأثیرگذار باشد و اصلاً توصیه نمی‌شود. حال با هم به سراغ روش‌هایی می‌رویم که علاوه بر کارایی دردسر کمتری نیز دارند.

اسپری آب و نرم‌کننده

به‌عنوان اولین راهکار برای جمع‌کردن موی حیوانات از روی فرش و موکت اسپری آب و نرم‌کننده را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مقدار کمی نرم‌کننده لباس را با آب در یک اسپری آبپاش مخلوط کنید و آن را روی فرش و مبل و موکت اسپری کنید. باید مراقب باشید که فقط سطح فرش و موکت را اسپری کنید و آب به پرزهای داخلی نرسد. بعد از خشک‌شدن اسپری از روی فرش،  با دستکش پلاستیکی روی فرش بکشید تا موها جذب شود.

برس پرزگیر

 

برس پرزگیر نیز یکی از روش‌های مناسب برای جمع‌کردن موی حیوانات است. درهنگام استفاده از برس پرزگیر در نظر داشته باشید که استفاده افراطی و بیش از حد آن می‌تواند باعث آسیب به پرزهای فرش و قالی شود.

شن کش فرش

شن کش فرش دقیقاً شبیه به شن‌کش‌های مزرعه است با این تفاوت که دندانه‌های آن پلاستیکی یا جیری است. این روش برای تمیزکردن محیط‌های بزرگ مناسب است و بدون خم‌شدن می‌توانید تمام خز و موهای حیوانات را از روی فرش جمع کنید.

طی پلاستیکی

طی‌های پلاستیکی تنها برای جمع‌کردن آب و رطوبت نیستند؛ بلکه خاصیت چسبندگی بالایی در جذب مو دارند. کافی است با یک طی پلاستیکی به‌آرامی روی فرش یا مبل بکشید و موها را در یک نقطه جمع کنید. سپس با استفاده از جاروبرقی موهای جمع شده را از روی فرش بردارید.

دستکش پلاستیکی

با استفاده از دستکش پلاستیکی نیز می‌توانید مو و پرزهای روی فرش و مبل را جمع کنید. این روش برای مناطقی که استفاده از جاروبرقی یا طی پلاستیکی در آن سخت است کاربرد زیادی دارد. در خرید دستکش پلاستیکی بهتر است سراغ دستکش‌های ظرف‌شویی یا دستکش‌های پرزدار بروید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب 5 مورد از بهترین راهکارها را برای جمع‌کردن مو و خز حیوانات خانگی از روی فرش و مبل را ارائه کردیم. اگر مایل نیستید که برای جمع‌کردن مو از روی فرش از مواد شیمیایی مثل نرم‌کننده استفاده کنید،  روش‌های 2 تا 5 می‌توانند راهکارهای مناسب‌تری برای شما باشند. در نهایت اگر شما نیز تجربه‌ای مشترک در این زمینه دارید؛ از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.


مطالب مرتبط