انتخاب فرش مناسب برای اتاق‌خواب

بلاگ - راهنمای خرید فرش ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انتخاب فرش برای اتاق‌خواب همیشه یکی از دغدغه‌های مهم در خرید بوده است. طرح فرش مناسب برای اتاق‌خواب یکی از فاکتورهایی هست که هنگام خرید، افراد باید به آن توجه کنند. در ادامه این مقاله طرح مناسب فرش برای اتاق خواب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتخاب فرش مناسب برای اتاق‌خواب

در گذشته انداختن فرش های سنتی در اتاق خواب با طرح های قدیمی و کلیشه ای بسیار رایج بود.  اما امروزه به دلیل قیمت بالای فرش های سنتی و طرح های محدود این فرش ها و همچنین تغییر فرم  وسایل استفاده شده در اتاق‌خواب‌ها دیگراین نوع فرش ها مورد استقبال قرار نمی گیرند.

انتخاب طرح فرش مناسب اتاق خواب

برای انتخاب طرح مناسب فرش اتاق خواب ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که کف اتاق خواب ما از چه جنسی می باشد، اگر جنس کف اتاق‌ موزاییک یا پارکت  باشد،  طرح و رنگ آن میتواند راهنمای مناسبی برای ما در انتخاب طرح مناسب فرش اتاق باشد.  اما اگر کف اتاق  بتنی است ابتدا باید بر روی ان موکتی پهن کنید و سپس بر اساس طرح و رنگ  موکت،  برای اتاق فرشی با طرح مناسب خریداری کنید.

  • طرحی که برای فرش اتاق خواب انتخاب میکنید باید با دکوراسیون و اجناس خریداری شده برای اتاق خواب هماهنگی لازم را داشته باشد، همچنین نوع طرح فرش باید با نوع معماری و چیدمان اتاق خواب هماهنگی داشته باشد،برای مثال اگر در انتخاب رو تختی،پرده و.. از طرح فانتزی استفاده کردید،  بهتر است طرح فانتزی را نیز برای فرش انتخاب کنید.
  • فرش ها در طرح های مختلفی مانند فانتزی ،کارتونی،فرش ساده و...موجود هستند.  اگر میخواهید اتاق خواب حس آرامش بیشتری  به شما بدهد،  بهتر است از فرش هایی با طرح ساده استفاده کنید.
  • چون در اتاق خواب رفت و آمد کمتری انجام می گیرد از این رو میتوان از رنگ های روشن نیز برای اتاق خواب استفاده کرد.
  • فرش هایی که برای اتاق خواب کلاسیک  مورد استفاده قرار میگیرند دارای طرح های سنتی و ساده هستند و رنگ تیره ای دارند.
  • اگر روتختی و پرده اتاق خوابتان ساده است، خوب است از طرح های سنتی و طرح دار برای انداختن در کف اتاق خوابتان استفاده کنید و اگر پرده و روتختی تان طرح داراست ترجیح میدهیم برای جلوگیری از دل زدگی از طرح های ساده و کلاسیک در انتخاب فرش اتاق خوابتان استفاده کنید.

نتیجه گیری

انتخاب درست طرح و رنگ فرش تاثیر بسیار زیادی در زیباتر نشان داده شدن اتاق خواب دارد. اتاق خواب محل استراحت و گرفتن آرامش است.  طرح فرش اتاق خواب می تواند در ذهن افراد،  افکار منفی یا مثبت ایجاد کند.  پس ما باید سعی کنیم از طرح هایی استفاده کنیم که باعث ایجاد آرامش و افکار مثبت در ما شود.


مطالب مرتبط