انتخاب فرش مناسب برای خانه‌های کوچک

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امروزه فرش‌های ماشینی در ابعاد و اشکال مختلفی بافته می‌شود و ابعاد استاندارد فرش‌های ماشینی در اندازه‌های 6، 9 و 12 متری می‌باشد. خرید فرش یکی از رکن‌های اساسی برای چیدمان دکوراسیون منزل است. یکی از پرفروش‌ترین فرش‌های موجود در بازار فرش 6 متری می‌باشد. این سایز فرش بیشتر در خانه‌هایی که متراژ کمتری دارند و چیدمان آن به صورت اسپورت است، استفاده می‌شود. به این شکل که مبلمان را دور تا دور قرار می‌دهند و فرش را در فضای خالی جلو مبلمان پهن می‌کنند. اگر منزل کوچکی دارید با انتخاب فرش مناسب می‌توانید کاری کنید تا کوچک‌بودن، در مقابل زیبایی و جلوه آن محو شود. با ما همراه باشید.

انتخاب فرش مناسب برای خانه‌های کوچک

انتخاب فرش مناسب برای فضاهای کوچک

انتخاب مناسب رنگ فرش در دکوراسیون منزل بسیار اهمیت دارد. رنگ‌های تیره  فضای منزل را کوچکتر نشان می‌دهند. به خصوص اگر خانه نورگیر مناسب نداشته باشد. در عوض رنگ‌های روشن فضای منزل را بزرگتر نشان می دهد. امروزه متراژ خانه‌ها به دلیل گران‌شدن کوچکتر شده است.  پس بهتر است از فرش‌هایی به رنگ روشن استفاده کنید. انتخاب رنگ خنثی مثل کرم و طوسی روشن مناسب‌ترین رنگ فرش برای منازل کوچک می باشد.

بعد از انتخاب رنگ سراغ طرح مناسب برای منازل کوچک می رویم. فرش‌هایی که پرنقش باشند یا به عبارتی طرح شلوغ دارند،  باعث می شود فضای منزل را کوچکتر نشان دهد. پس بهتر است برای منازل کوچک از فرش‌های روشن با طرح و نقش خلوت استفاده کنید. به طور مثال فرش افشان به دلیل نداشتن ترنج،  نسبت به بقیه طرح‌های فرش خلوت‌تر است. پس گزینه مناسبی برای استفاده در خانه‌های کوچک می‌باشد.

یک مولفه مهم در انتخاب فرش،  سایز مناسب آن برای فضای در نظر گرفته شده است. برای انتخاب فرش دقت کنید که ابعاد فرش کوچکتر از مساحت مورد نظر باشد  و لبه فرش تا دیوار چند سانتی متری فاصله داشته باشد. این فاصله کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

در هنگام خرید فرش به نکات بالا دقت فرمایید تا بتوانید از خرید خود لذت ببرید.

نکاتی برای انتخاب فرش

  • اگر اتاق پذیرایی منزل شما کوچک است، می‌توانید از یک فرش بیضی یا گرد در وسط پذیرایی خود استفاده کنید.  فرش با زمینه کرم یک گزینه مناسب می‌باشد. این نکته برای فضاهایی مثل آشپزخانه و اتاق نیز صدق می کند.
  • برای فضاهای بزرگ مثل ویلا اگر سقف بلندی دارد می توانید از فرش‌هایی به رنگ تیره استفاده کنید. علاوه بر این که محیط را گرم و دوستانه نشان می‌دهد به دلیل رفت و آمد زیاد فرش دیرتر کثیف می‌شود.

سخن پایانی

حتما قبل از خرید فرش، فضای مورد نظر را بررسی کنید و با توجه به نکات بالا طرح، ابعاد و رنگ فرش خود را انتخاب کنید. برای خرید فرش با کیفیت و قیمت مناسب می‌توانیداز فرش‌های شاهکار مشهد دیدن کنید.در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید با مشاوران متخصص ما تماس بگیرید  و سوالات خود را بپرسید.

 


مطالب مرتبط