تمیزکردن لکه آدامس از روی فرش! این 4 راه‌حل را امتحان کنید

تمیزکردن لکه آدامس از روی فرش! این 4 راه‌حل را امتحان کنید

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تمیزکردن لکه آدامس از روی فرش مشکلی است که ممکن است برای بسیاری از ما پیش بیاید. برای تمیزکردن این لکه قبل از اینکه فرش را به قالیشویی بسپارید بد نیست ۴ راهکار زیر را امتحان کنید: تمیزکردن آدامس با یخ، پاک‌کردن آدامس با روغن، استفاده از الکل برای لکه قدیمی، استفاده از اسپری تافت مو. قبل از انجام هر راه حلی بهتر است استفاده از یخ را امتحان کنید تا کمترین آسیب و کثیفی به فرش وارد شود.

تمیزکردن لکه آدامس از روی فرش! این 4 راه‌حل را امتحان کنید

تمیزکردن آدامس از روی فرش مشکلی است که ممکن است تا زمانیکه از راهکارهای خانگی آن بی‌خبر باشید، سخت به نظر بیاید. اگر آدامس روی قالی یا موکت منزلتان چسبیده است قبل از مراجعه به قالیشویی یا زانوی غم بغل‌گرفتن توصیه می‌کنیم چند راهکار خانگی و آسان را به کار بگیرید.

۴ راهکار آسان برای تمیزکردن آدامس از روی فرش

در این قسمت ۴ روش کاربردی و آسان را برای تمیزکردن لکه آدامس از روی فرش ارائه کرده‌ایم. در انجام هر یک از این روش‌ها باید مراقب باشید که طی تمیزکردن لکه الیاف فرش دچار آسیب نشود و اگر با انجام راه‌حل‌های زیر همچنان اثرات لکه باقی بود؛ ممکن است نیاز باشد فرش خود را به قالیشویی بسپارید.

پاک‌کردن آدامس با استفاده از یخ

هر روشی که برای پاک‌کردن آدامس از روی فرش انتخاب می‌کنید در ابتدا لازم است تا حد ممکن باقی‌مانده آدامس را از روی فرش بردارید و سپس کار را شروع کنید. برای پاک‌کردن لکه آدامس از روی فرش با استفاده از یخ،  یک قالب یخ را درون یک پاکت فریزر قرار دهید. سپس یخ را روی لکه آدامس بگذارید و چند دقیقه صبر کنید تا آدامس سفت شود. با سفت‌شدن آدامس قدرت چسبندگی آن کم شده و تا حدی از فرش جدا می‌شود. بعد از آن با استفاده از کاردک یا چاقو باقی‌مانده آدامس را از فرش جدا کنید. این روش را می‌توانید برای جداکردن آدامس از روی پارچه یا لباس نیز بکار بگیرید.

استفاده از روغن

یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی برای تمیزکردن آدامس از روی فرش استفاده از روغن است. هرچند توصیه می‌کنیم در وهله اول حتماً استفاده از یخ را امتحان کنید؛ چرا که روغن می‌تواند باعث ایجاد لکه جدید روی فرش شود. در این روش پس از تمیزکردن آدامس باقی‌مانده از روی فرش مقداری روغن را روی یک پارچه تمیز بزنید و آن را به‌آرامی بدون آن که روغن به درون الیاف فرش نفوذ کند، روی سطح آدامس بکشید. بعد از آن که باقی‌مانده آدامس از روی فرش پاک شد، با دستمال آغشته به مایع ظرف‌شویی جای روغن را تمیز کنید.

تمیزکردن آدامس با الکل

اگر از چسبیدن آدامس مدت زیادی گذشته است و یخ و روغن برای شما کارساز نیست می‌توانید از الکل برای تمیزکردن فرش استفاده کنید. برای این کار با اسپری مقداری الکل روی لکه بپاشید طوری که سطح آدامس با الکل کاملاً خیس شود. چند دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک چاقو یا کاردک آدامس را از روی فرش بردارید.

استفاده از تافت مو

هر ماده‌ای که بتواند باعث سفت‌شدن آدامس شود می‌تواند به جداشدن آن از روی فرش کمک کند. اسپری تافت مو نیز از جمله موادی است که با کمک آن می‌توانید آدامس چسبیده به فرش را جدا کنید. سعی کنید اسپری را تا حد ممکن به لکه نزدیک کنید و از پاشیدن آن به سایر نقاط فرش خودداری کنید. بعد از انجام این کار با یک کاردک یا چاقو آدامس را از روی فرش بردارید.

تمیزکردن آدامس سخت نیست!

در این مطلب به ۴ مورد از آسان‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های پاک‌کردن آدامس از روی فرش پرداختیم. پاک‌کردن آدامس با استفاده از تافت مو، الکل، روغن و یخ جزو راه‌حل‌هایی بودند که در این مطلب به آن اشاره شد. قبل از همه این راهکارها لازم است آدامس را تا حد ممکن از روی فرش بردارید. همچنین هرچقدر زودتر برای تمیزکردن لکه اقدام کنید، لکه آسان‌تر پاک خواهد شد. اگر شما هم روشی کاربردی برای رفع این مشکل سراغ دارید در قسمت نظرات با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.


مطالب مرتبط