راهنمای خرید فرش ماشینی| همه نکاتی که باید بدانید !

راهنمای خرید فرش ماشینی| همه نکاتی که باید بدانید !

بلاگ - راهنمای خرید فرش ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

فرش یکی از مواردی است که معمولا پس از خرید آن تا چند سال بعد به فکر تعویض آن نیستیم. به همین دلیل خرید فرش نیازمند دقت بالایی است. در ادامه شاهکار مشهد برای شما راهنمای خرید فرش ماشینی را تهیه کرده است.

راهنمای خرید فرش ماشینی|  همه نکاتی که باید بدانید !

فرش یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های پوشش کف است که بسیاری از افراد، استفاده از آن را به سایر پوشش‌ها نظیر موکت ترجیح می‌دهند. زیرا فرش می‌تواند بسیار زیباتر و کارآمدتر از سنگ، چوب و مواردی از این دست باشد. با این حال لازم است هزینه‌ای قابل توجه برای خرید فرش ماشینی مناسب پرداخت کنید. به همین دلیل باید مطمئن شوید، فرش مورد نظرتان پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

راهنمای خرید فرش ماشینی

در این راهنمای خرید فرش ماشینی به شما نکاتی را می‌گوییم که لازم است پیش از خرید فرش در نظر داشته باشید. این نکات به طور قطع برای شما بسیار مفید خواهند بود. پس لطفاً تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

الیاف فرش را در نظر داشته باشید.

نایلون، یکی از الیافی است که در فرش مورد استفاده قرار می‌گیرد. نایلون سابقه بسیار طولانی در اثبات خود داشته و دوام و مقاومت بالایی دارد. به علاوه، نایلون محبوب‌ترین الیاف مصنوعی است که در فرش استفاده می‌شود. با این حال نایلون گران‌ترین گزینه در میان الیاف فرش ماشینی به حساب می‌آید و شما می‌توانید در هنگام خرید فرش، گزینه‌های ارزان‌تری را نیز در نظر بگیرید.

پلی استر گزینه‌ای عالی با قیمت متوسط است. مدت‌هاست که از حضور آن می‌گذرد و به لطف نوآوری‌ها، اکنون ماندگارتر از گذشته است. پلی استر به طور طبیعی در برابر لکه مقاوم بوده و در انواع و اقسام سبک‌ها و رنگ‌ها موجود است. یک مزیت بزرگ پلی استر، این است که جنس آن به گونه‎‌ای است که امکان رنگ آمیزی در طیف وسیعی از رنگ‌ها را دارد و این یک مزیت فوق العاده نسبت به الیاف نایلونی به شمار می‌رود. به غیر از نایلون و پلی استر، الیاف‌های دیگری نیز وجود دارند که در تولید فرش‌های ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مواد استفاده شده در فرش

شاید تصمیم شما خرید فرشی با مواد طبیعی و پایدار است. ولی سوال اصلی اینجاست که کدام یک برای خانه شما بهترین است؟ فرش کنفی، سیزال، کویر و یا ساحلی؟ هر کدام از این مواد ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند. در ادامه به بررسی هریک از این مواد خواهیم پرداخت.

  • فرش‌های کنفی

بدنه بافته شده بسیار گرم است. بافت طبیعی و نرم یک احساس لوکس و راحت به این نوع از فرش‌ها بخشیده که حضور این نوع از قالی‌ها را در اتاق نشیمن، اتاق بازی و فرش اتاق کودک دلنشین می‌کند.

  • فرش‌های سیزال

بافت سیزال با دوام‌ترین کفپوش طبیعی است و آن را برای مناطقی که تردد در آنها زیاد است (مانند پله‌ها و راهروها) ایده آل می‌کند. همچنین در خانه‌هایی که دارای کفپوش‌های سرد هستند و عموما برای گرم کردن خانه به مشکل بر می‌خورند یک انتخاب عالی به شمار می‌آید.

  • فرش‌های کویری

فرش‌های کویری به لطف رنگ بندی و حالت طلایی که دارند و در کل به این خاطر که در آنها از رنگ‌های گرم استفاده شده است، محیط خانه را زنده و پرنشاط‌تر نشان می‌دهد. ایده آل ترین قسمت برای استفاده از این فرش‌ها در راهروهای منزل است.

  • فرش‌های سیگراس

مواد بکار رفته در این نوع از فرش‌ها بسیار سخت و خشن است و استفاده از این نوع مواد فقط در راهروها پیشنهاد می‌شود. توصیه ما به شما این است که تا جایی که می‌توانید از این نوع قالی‌ها در اتاق‌ها و یا سالن نشیمن استفاده نکنید.

  • فرش‌های پشمی

یکی از پر طرفدارترین و بومی‌ترین فرش‌ها در ایران می‌باشد. رنگ‌ها و مواد متنوع استفاده شده در این نوع فرش باعث شهرت آن شده است. فرش‌های پشمی را می‌توان در رنگ بندی‌های متنوعی تولید کرد. به این مزیت می‌توانید نرمی و گرمایش عالی این فرش را اضافه کنید که به صورت طبیعی در برابر سایش مقاوم است و همین دلایل می‌تواند فرش پشمی را به ایده ال ترین انتخاب برای تمامی فضاهای خانه تبدیل کند.

سبکی بادوام انتخاب کنید.

مطمئنا قیمت و کیفیت با هم رابطه‌ای مستقیم دارند. بدین معنی که با در نظر گرفتن هزینه بیشتر برای خرید یک فرش، می‌توانید گزینه‌های باکیفیت‌تر و با دوام‌تری را انتخاب کنید. ولی اگر به دنبال انتخابی اقتصادی هستید، مهم است فرشی را انتخاب کنید که حتی با بودجه کمتر نیز جزو فرش‌های بادوام باشد. به عنوان مثال فرش‌های Berbers به دلیل نوع الیاف به کار رفته و روند تولید آنها، جزو فرش‌های اقتصادی و نسبتا بادوام به حساب می‌آیند.

فرش‌های دیگر نیز وجود دارند که از دوام خوب و قیمت پایین برخوردار هستند. همچنین با وجود این راهنمای خرید فرش ماشینی این امکان را خواهید داشت که گزینه بهتری انتخاب کرده و در نهایت در هزینه‌های خود صرفه جویی زیادی کنید. البته راه حل های بسیاری برای افزایش طول عمر فرش نیز وجود دارند.

به دنبال خرید فرش با تخفیف باشید.

بسیاری از فروشندگان فرش، فرش‌های زیادی در انبار خود نگهداری می‌کنند. اغلب خرده‌فروشان به خاطر این که خرید خود را به صورت عمده انجام می‌دهند، در برخی مواقع به دلیل انبار گردانی، انبارش کالکشن‌های جدید و...، تخفیف‌ها و آفرهایی ویژه برای فروش فرش ارائه می‌دهند. فرش شاهکار مشهد نیز از این امر مستثنی نیست. شما می‌توانید با عضویت در خبرنامه‌ما از این تخفیفات مطلع شوید.

خرید در این گونه حراجی‌ها، با این که ممکن است محدودیت‌هایی در انتخاب برای شما به همراه داشته باشد، ولی اگر بتوانید در میان محصولاتی که شامل تخفیف است، فرشی را پیداکنید که مورد پسند شما باشد؛ می‌تواند فرصتی فوق العاده برای خریدی جذاب برای شما به ارمغان آورد. خبر خوب دیگر این است که امکان خرید اقساطی فرش نیز وجود دارد. زیرا امروزه بسیاری از فرش فروشان به فروش اقساطی فرش می‌پردازند و به این وسیله شما را قادر خواهند ساخت که به راحتی و در اقساط مختلف خرید فرش مورد علاقه خود را انجام دهید.

از دیگر گزینه‌های موجود که قرار است در این راهنمای خرید فرش ماشینی به آن اشاره کنیم، می‌توان خرید فرش دست دوم را نام برد. بسیاری از فرش‌های دست دوم از کیفیت خوبی برخوردار بوده و الزاماً فرش‌های بدی نیستند. در واقع شایع‌ترین علت فروش فرش، رنگ آن است. بنابراین اگر شما رنگ یک فرش دست دوم را دوست دارید، می‌توانید آن را با قیمتی بسیار اندک خریداری کنید. فقط مطمئن شوید که هیچ مشکلی در کیفیت فرش وجود نداشته باشد.

اشتباهاتی که هنگام خرید فرش نباید مرتکب شوید.

در این راهنمای خرید فرش به مواردی اشاره کردیم که باید آنها را رعایت کنید. با وجود این برخی اشتباهات وجود دارند که باید از آنها دوری نمایید:

توجه بیش از حد به وزن فرش

بسیاری از مردم هنگام خرید فرش مرتکب این اشتباه می‌شوند. در واقع نباید تصور کنید که فرشی با وزن بیشتر، بهتر از فرشی با وزن کمتر خواهد بود. با وجود این در هنگام خرید فرش مدرن از شهر فرش و یا سایر فروشگاه‌ها، نکات دیگری وجود دارند که باید جهت تعیین کیفیت کلی به آنها توجه کنید.

متاسفانه بسیاری از فروشندگان یا کاملاً بی‌اطلاع هستند یا این موضوع را به درستی برای مشتریان توضیح نمی‌دهند. با این حال تراکم و موارد دیگری وجود دارند که باید در هنگام خرید و فروش فرش ماشینی در نظر داشته باشید.

توجه غلط به ظاهر فرش

یکی از دیگر موارد مهمی که قرار است در این راهنمای خرید فرش ماشینی به آن اشاره کنیم، توجه غلط به ظاهر فرش است. این یکی از اشتباهات رایج در هنگام خرید فرش محسوب می‌شود. در واقع افراد فقط به این دلیل که دو فرش یکسان به نظر می‌رسند و احساس یکسانی را القا می‌کنند، تصور می‌کنند که کارایی آنها مشابه یکدیگر خواهد بود.

اما چگونه می‌توان محصولات مختلف را مقایسه کرد؟ مطمئن شوید که آنها از الیاف مشابه ساخته شده‌اند، به همان سبک و با کیفیت یکسان هستند. همچنین ضمانت تولیدکنندگان در مورد فرش‌ها را از نزدیک مقایسه کنید. اگر یکی از فرش‌ها دارای ضمانت ۱۰ ساله و دیگری دارای ضمانت ۲۰ ساله است، بدیهی است که این دو فرش کیفیت یکسان ندارند. این مورد می‌تواند درباره خرید تابلو فرش ، خرید فرش فانتزی ، خرید فرش کودک و سایر فرش‌ها صدق کند.

محاسبه نادرست فضا

بسیاری از افراد در هنگام اندازه گیری فضای خانه خود با مشکل مواجه می‌شوند و اندازه گیری را به طور اشتباهی انجام می‌دهند. بنابراین بهترین کار این است که انجام محاسبات را به فروشنده بسپارید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که فضای خانه شما به درستی اندازه گیری شده است و پس از خرید فرش با مشکلی مواجه نخواهید بود. از سوی دیگر انتخاب اندازه مناسب فرش نیز خود نیازمند دقت بسیاری است.

 خرید یک فرش بدون در نظر گرفتن سبک زندگی‌تان

مهم است که در هنگام تصمیم گیری درباره فرش، سبک زندگی خود را با دقت در نظر بگیرید. نوع سبک زندگی و شرایط خانواده شما باید تا حد زیادی در انتخاب فرش شما تاثیر بگذارد.

به عنوان مثال انتخاب فرش برای یک خانواده پرجمعیت نسبت به شخصی که تنها زندگی می‌کند متفاوت است. آنها به فرشی مقاومتر در برابر ساییدگی و کثیفی نیاز دارند. ان دسته از افرادی که در خانه از حیوان خانگی نگهداری می کنند احتمالا لازم است به دنبال فرش‌هایی باشند که رنگ آنها به رنگ حیوانات خانگی‌شان نزدیک باشد تا موهای حیوان خانگی روی فرش کمتر پدیدار شود. یکی دیگر از نکاتی که خانواده‌های پرجمعیت باید پیش از خرید به آن توجه کنند، خریداری فرش با رنگی است که خاک و کثیفی را کمتر نشان دهد. همچنین افرادی که در آب و هوای آفتابی زندگی می‌کنند، بیشتر نگران مقاومت در برابر ساییدگی هستند و افرادی که در هوای نمناک زندگی می‌کنند، به خرید فرش‌هایی با الیاف مصنوعی علاقمند هستند که کمتر مستعد ابتلا به کپک و قارچ باشد.

متاسفانه فرش مورد نیاز ما ممکن است همیشه همان فرشی نباشد که به آن علاقه داریم. در تصاویر مجلات نشان داده می‌شود که به راحتی می‌توان اتاق‌های پر زرق و برق، با فرش‌های سفید و تمیز داشت. اما پیش از خرید آن فرش سفید، در نظر بگیرید که آیا این خرید متناسب با سبک زندگی شما خواهد بود یا خیر. این امر می‌تواند درباره خرید و فروش تابلو فرش نیز صدق کند.

خرید فرش در تبلیغات ویژه

همه ما دوست داریم معاملات جذاب انجام دهیم. بنابراین ممکن است که از وعده‌های جذابی مانند نصب فرش ارزان در کل خانه یا خرید فرش به همراه موکت رایگان، خوشمان آید. اما حقیقت این است که بسیاری از این معاملات، به هیچ وجه صادقانه نیستند و ممکن است با انجام چنین معاملاتی، از کیفیت بسیار پایینی بهره مند شوید.

برای جلوگیری از چنین مواردی، حتماً به طور دقیق از ریز قیمت‌ها آگاه باشید و مطمئن شوید که می‌دانید هزینه‌های اصلی و جانبی خرید شما چه چیزهایی هستند. این نکته از جمله مهم‌ترین نکاتی است که در این راهنمای خرید فرش ماشینی به آن اشاره کردیم.

 سخن آخر راهنمای خرید فرش ماشینی

در این مطلب به نکات مهمی اشاره کردیم که لازم است در هنگام خرید فرش از بازارهای فرش معروفی چون: آقای فرش، شهر فرش و یا سایر فروشگاه‌ها در نظر بگیرید. در هنگام خرید فرش همچنین مواردی وجود دارند که باید از آنها دوری کنید. همانطور که خواندید، در این مطلب به این دسته از موارد نیز پرداختیم.

 برای خرید فرش ما به شما شرکت فرش شاهکار مشهد را پیشنهاد می‌کنیم. این شرکت از بزرگترین توزیع کنندگان فرش ماشینی است که فرش‌های کاملاً به روز و باکیفیت را ارائه می‌دهد. با خرید از این شرکت، همچنین از تسهیلات و خدمات ویژه‌ای نیز برخوردار خواهید بود.

رضایت مشتریان در سال‌های طولانی فعالیت این شرکت، نشانگر موفقیت فرش شاهکار مشهد در این حرفه می باشد. شما نیز می‌توانید همین حالا تمامی مدل‌ها را مشاهده کرده و اقدام به خرید فرش خود نمایید.