چگونه صاحب بهترین فرش ماشینی شوید!

بلاگ - راهنمای خرید فرش ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

همه ی ما در هنگام خرید به دنبال بهترین ها هستیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم شما را با ویژگی های بهترین فرش ماشینی آشنا کنیم تا بهترین تجربه را از خرید فرش داشته باشید.

چگونه صاحب بهترین فرش ماشینی شوید!

فرش‌ها از مدت‌ها قبل به عنوان به عنوان محبوب‌ترین کفپوش خانه‌ها شناخته شده‌اند و همیشه به عنوان یک پوشش شیک، بادوام، نرم و مناسب برای عایق‌بندی حرارت کف معروف هستند. همه این دلایل سبب شده تا خرید بهترین فرش ماشینی یکی از اولویت‌های اصلی در طراحی و دکوراسیون داخلی به شمار بیاید.

فرقی نمی‌کند که در حال فرش کردن یک اتاق جدید باشید یا قصد دارید فرش‌های قدیمی را با فرش‌های ماشینی جدید جایگزین کنید، در هر دوی این حالت باید اطلاعات خود برای خرید فرش ماشینی باکیفیت بروز کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید، چرا که فرش‌ها عمدا انتخابی گران قیمت هستند و اگر در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار ندشاته باشید، ممکن است از خرید خود رضایت کافی را نداشته باشید.در ادامه با فرش شاهکار مشهد همراه باشید تا راهنمای کامل خرید بهترین فرش ماشینی را در اختیار شما قرار دهم.

نکات اولیه در انتخاب بهترین فرش ماشینی که باید به آن توجه کنید

بهترین انتخاب فرش برای شما به محل قرارگیری آن، افرادی که از آن استفاده می‌کنند، میزان بازدید و میزان بودجه شما بستگی دارد.

به جایی که قرار است فرش در آن قرار داشته باشد دقت کنید. انتخاب یک فرش بدون در نظر گرفتن نوع کاربرد آن سبب کاهش عمر و فرسوده شدن آن در کوتاه مدت خواهد‌شد، برای مثال باید توجه داشته باشید نمی‌توان از فرش مناسب برای اتاق خواب و یا اتاقی که تردد افراد در آن زیاد نیست را برای مناطق پرتردد استفاده کرد.

در صورتی که قصد دارید مناطق پر‌تردد و جایی که احتمالا افراد با کفش بر روی آن عبور خواهند کرد را فرش کنید باید از فرش‌های با تراکم بالا، محکم و با طره‌های کوتاه تر استفاده نمایید و در صورتی که می‌خواید از فرش برای اتاق خوابی که با پای برهنه بر روی آن راه میروید، از یک فرش ماشینی نرم، شیک و با حجم زیاد استفاده کنید.

در مرحله اول، دوام فرشی را که می‌خواهید خریداری کنید ارزیابی نمایید. به ضخامت، انعطاف‌پذیری، مواد و وزن توده فرش نگاه کنید. این کار را با محکم فشار دادن انگشت شست خود روی توده انجام دهید. هرچه سریعتر به عقب برگردد و به حالت قبل برگردد، به این معنی است که فرش باید چگال‌تر و مقاوم‌تر باشد.

توجه به تراکم فرش شما باید یک نکته اساسی در هنگام خرید بهترین فرش ماشینی باشد، خصوصاً اگر می‌خواهید آن را در یک مکان پرتردد مانند راهرو یا پله ها قرار دهید. چگالی با توجه به نزدیک بودن هر یک از الیاف‌ها به الیاف دیگر فرش تعیین می‌شود. نگاهی به پشت فرش بیندازید تا ببینید که چقدر بین تافته‌ها فاصله دارد. شکاف‌های بزرگ به این معنی است که فرش با سرعت بیشتری مقاومت خود را از دست می‌دهد.

انواع الیاف در بهترین فرش ماشینی

در ادامه به معرفی و بررسی انواع الیاف مورد استفاده در فرش می‌پردازیم.

خرید بهترین فرش ماشینی با الیاف پشم

به طور کلی برای فرشهای با کیفیت بالا استفاده می‌شود، شما هزینه بیشتری برای مواد طبیعی پرداخت خواهید کرد، اما پوشش کف زیبایی خواهید داشت که از الیاف پایدار ساخته شده، مقاوم بوده و طول عمر بسیار مناسبی دارد. همچنین فرش‌های پشمی قابلیت بسیار مناسبی در عایقبندی برای کاهش اتلاف گرما و سر و صدا دارند و ظاهر آن‌ها در طول زمان به خوبی ظاهر خود را حفظ می‌کنند. اما پشم‌ها به صورت‌های متفاوتی در فرش ها استفاده می‌شوند که در این قسمت به معرفی مختصری از هر کدام خواهیم پرداخت.

پشم مخلوط: برخی از تولیدکنندگان ترکیبی از 80٪ پشم و 20٪ الیاف مصنوعی (مانند پلی آمید یا پلی استر) را به عنوان بهترین ترکیب برای یک فرش همه منظوره در نظر می‌گیرند.

فرش‌های ماشینی با الیاف مصنوعی

نایلون یک الیاف سخت و بادوام ساخته‌شده توسط انسان بوده و برای فرش‌ها بسیار محبوب است . الیاف نایلون ارزان تر از پشم است و حتی بعضی از آنها کیفیت بسیار خوبی داشته و مناسب‌تر از انواع پشمی به نظر می‌رسند، همچنین فرش‌هایی با این الیاف، مقاومت بیشتری در برابر لکه‌ها دارند. فرش نایلون رنگ خود را در برابر تمیز کردن و تابش نور خورشید حفظ می‌کند و برای استفاده در مناطق پرتردد و برای خانواده های دارای چند فرزند یا حیوانات خانگی ایده آل است.

پلی پروپیلن: این نوع از الیاف یکی از محبوب توین متریال‌های مصنوعی مورد استفاده در فرش‌های ماشینی هستند، زیرا در برابر لکه‌ها مقاومت خوبی داشته و می توان آن را با استفاده از یک محلول مناسب، تمیز کرد. با تمام این تفاسیر، پلی پروپیلن قابل اشتعال است و خود‌به‌خود خاموش نمی‌شود.

اهمیت رنگ در انتخاب فرش

علاوه بر کیفیت و ماندگاری، زیبایی یک فرش اهمیت بسیار زیادی دارد، پس اگر می‌خواهید هر بار که به فرش‌هایتان نگاه می‌کنید لبخند بزنید باید در انتخاب رنگ فرش دقت کنید، همچنین باید بدانید رنگ‌ها چه تاثیرات روانشناختی داشته و باید برای چه مقاصدی استفاده شوند، به صورت کلی فرش‌ها درای رنگ تیره، روشن و یا ترکیبی از هر دو هستند اما انتخاب شما در انتخاب بهترین فرش ماشینی کدام یک از این‌ها است؟

فرش های زمینه روشن  برای اتاق های کوچک بسیار مناسب هستند زیرا باعث بزرگتر به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود ، اما لکه‌ها را به وضوح به نمایش گذاشته و نیازمند مراقبت زیادی هستند، پس اگر فرزندان بازیگوشی دارید و یا علاقه‌مند به نگه داری از حیوانات خانگی هستید پیشنهاد من فرش های زمینه تیره است. رنگ های تیره لکه ها را پنهان می‌کنند اما پرزها را نشان می‌دهند.

فرش‌هایی که ترکیبی از هر دو رنگ را دارند هم لکه ها و هم پرز‌ها را پنهان می‌کنند و این عالی است اما برخی از افراد می‌گویند این نوع از فرش‌ها همیشه کثیف به نظر می‌رسند پس اگر کمی وسواسی هستید بهتر است از دو گزینه قبل یکی را انتخاب کنید.

خاب حلقه‌ای یا خاب بریده، کدام یک مناسب‌تر است؟

فرش‌هایی با خاب حلقه‌ای دارای رشته‌های جداگانه‌ای از نخ هستند که دو بار از پشت فرش کشیده شده و یک حلقه کوچک ایجاد می‌کند. این نوع از فرش‌ها ظاهر معمولی‌تر ذاشته، ردپاها را بهتر پنهان می‌کنند و برای مناطق پر رفت‌و‌آمد مناسب‌تر هستند، به ویژه اگر این حلقه‌ها کوتاه‌تر باشند میزان مقاومت آن‌ها در مقابل فرسایش بیشتر خواهد‌بود.

در فرشهای خاب بریده، حلقه ها در قسمت بالا برش داده می‌شوند و دسته های کاموای باقی می‌مانند که به صورت صاف ایستاده‌اند. فرش‌هایی با خاب بریده معمولا ظاهری لوکس‌تر و رسمی‌تردارد، اما این فرش‌ها تمایل بیشتری در نشان داده نواحی تاریک و روشن داشته و رد‌پا و یا جارو برقی مدتی بر روی آن باقی می‌ماند.

اگر می‌خواهید از فرش برای مناطق پرتردد استفاده کنید خاب حلقه‌ای انتخابی منطقی است اما اگر می‌خواهید به دفتر کار یا خانه خود ظاهری لوکس و زیبا ببخشید باید از خاب بریده استفاده کنید. بعضی از فرش ها ترکیبی از نخ‌های برش خورده و حلقه‌دار دارند و می‌توانند جلوه های با اشکال خاص مانند مربع و گردان ایجاد کنند که برای پنهان کردن کثیفی‌ها و ردپاها مفید است.

در هنگام خرید بهترین فرش ماشینی به ماندگاری آن توجه داشته باشید

تراکم به مقدار گره‌های الیاف در فرش و میزان نزدیک بودن دسته ها به یکدیگر اشاره دارد. چگالی را با خم کردن نمونه فرش به شکل U و دسته های رو به بیرون بررسی کنید. هرچه قدر دیدن پایه فرش سخت‌تر باشد، تراکم فرش بیشتر است. به عنوان یک قاعده کلی، هر چقدر متراکم‌تر، بهتر است.

اما تراکم بخشی از داستان دوام است، کیفیت الیاف و ساختار آن نیز کمک می‌کند تا طول عمر فرش به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. با این حال نتیجه‌گیری در مورد کیفیت الیاف مورد استفاده در فرش برای یک فرد معمولی سخت است، بنابراین می‌توانید بررسی کنید که فرش مورد نظر شما دارای درجه‌بندی استاندارد است یا خیر.

فرشها دارای درجه بندی ستاره ای از شش پارامتر برای استفاده مسکونی و چهار مورد برای استفاده تجاری استفاده می‌کند که نشان می‌دهد عملکرد آن در تست‌های مستقل سایش و عملکرد چقدر خوب است. این برچسب همچنین می‌گوید که فرش باید در مناطقی با ترافیک کم‌، متوسط، سنگین یا بسیار سنگین استفاده شود. برای مناطق پرتردد مانند پله ها، سالن‌ها، ورودی‌ها، اتاق بازی بچه‌ها، مسیر بین مبل و یخچال از فرش‌هایی با درجه‌بندی سنگین استفاده نمایید.

نصب و محافظت از فرش ماشینی

زیرانداز می‌تواند به دوام فرش شما کمک کند، صدا را جذب کند، ناهمواری ها و سوراخ های جزئی کف را بپوشاند و عایق ایجاد کند. پس هنگام انتخاب بهترین فرش ماشینی بودجه‌ای برای خرید یک زیرانداز مناسب در نظر بگیرید.

شما احتمالاً بین زیراندازهای فومی و زیرانداز لاستیکی باید یکی را انتخاب کرد. زیرانداز از نظر کیفیت متفاوت است، بنابراین روی آن بایستید تا احساس کنید که محکم اما راحت باشد، شما نباید بتوانید کف زمین را با پاشنه کفش خود احساس کنید.

خرید یک فرش ماشینی با کیفیت چقدر هزینه خواهد داشت؟

به صورت کلی نمی‌توان یک قاعده ثابت برای قیمت‌گذاری بر روی فرش ارائه کرد و عوامل مختلفی از جمله الیاف مورد استفاده، تراکم و سایز فرش در قیمت نهایی دخل هستند. همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد، پس سعی کنید با توجه به مکان مورد نظر برای استفاده از فرش ماشینی، جنس فرش و میزان تردد در محیط یک انتخاب مناسب داشته باشید. در نوشتاری مجزا به عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی پرداخته ایم. 

در این محتوا سعی شد به تمامی مواردی که می‌تواند به خرید  فرش ماشینی ایده‌آل کمک کند، اشاره شود و در صورتی که به این موارد دقت داشته باشید یک فرش زیبا، باکیفیت و مقاوم در اختیار خواهید داشت.