برق انداختن فرش و موکت بدون نیاز به قالیشویی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با آمدن نام شستن فرش اغلب به یاد قالی شویی هایی می افتیم که وجود دارند. در این نوشتار به شما کمک می کنیم که در منزل فرش هایتان را برق بیاندازید.

 برق انداختن فرش و موکت بدون نیاز به قالیشویی

برق افتادن فرش یکی از دغدغه هایی است که بانوان خصوصا در ایام خانه تکانی با آن مواجه می شوند. در ادامه به شما راه هایی را معرفی خواهیم کرد که می توانید در منزل فرش های خود را تمیز و پاکیزه کنید و به جای خرید فرش ماشینی جدید، فرش های قبلی خود را نو کنید.

استفاده از جوش شیرین و سرکه برای برق انداختن فرش:

کمتر چیزی ست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد ، خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه کنید. بعد از تمام شدن یک دستمال را که قدرت جذب بالایی دارد، روی فرش بکشید تا سرکه را جذب کند، بگذارید این قسمت خشک شود. با جاروبرقی باقی‌مانده جوش‌شیرین را جمع کنید. برای لکه‌های بزرگ‌تر از جوش‌شیرین به تنهایی استفاده کنید. آن را روی فرش بپاشید و حداقل بعد از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.

نمک یکی از شوینده های مناسب برای فرش:

تمیز کردن فرش با نمک مخلوط سرکه و نمک نیز از بین‌برنده لکه فرش است. این دو ماده را به صورت خمیر درآورید و روی لکه بریزید، بگذارید تا جذب شوند. دستمال مرطوب را روی محل مورد نظر بمالید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

استفاده از بخار برای تمیز کردن فرش:

برای تمیز کردن فرش با بخار آب را داخل دستگاه بخارشور بریزید. کاتالوگ دستگاه را با دقت بخوانید. در صورت اجازه استفاده از مواد شیمیایی، بهتر است به جای آن از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید.

استفاده از زمین شوی برای برق انداختن فرش و موکت:

با استفاده از زمین شوی هم می‌توانید فرش را تمیز کنید. ۲ پیمانه جوش‌شیرین را با ¼ تکه‌های صابون یا پودر بوره مخلوط کنید، به این مواد ۲۰-۱۰ قطره اسانس معطر دلخواه اضافه کنید. معمولا از اسطوخودوس یا لیمو استفاده می‌شود. مواد را خوب به هم بزنید و با اسپری روی فرش بپاشید. در مرحله بعد ¼ پیمانه آب گرم را با ۱ پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید. زمین‌شوی اسفنجی را داخل آن کنید و روی مواد ریخته شده قبلی بکشید. بگذارید فرش حداقل ساعت خشک شود سپس جاروبرقی بکشید.

پودر ذرت راهی برای تمیز کردن فرش :

چه باور کنید یا نه پودر ذرت هم به تمیز کردن فرش شما کمک می‌کند. ۱ پیمانه از آن را با یک پیمانه بوره و ½ پیمانه جوش‌شیرین مخلوط کنید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یک پارچه مرطوب یا زمین شوی اسفنجی روی فرش آن را تمیز کنید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.


مطالب مرتبط