نکات مهم هنگام تعویض ریشه فرش

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تعویض ریشه فرش یکی از راه هایی است که زیبایی را به فرش شما برمی گرداند. اما برای انجام آن برای نکاتی را نیز در نظر داشته باشید.

نکات مهم هنگام تعویض ریشه فرش

اگر شما از فرشهایتان راضی نیستید؛ و فرشهایتان جلوه روز اول را ندارد و بودجه خرید فرش ماشینی نو را ندارید. میتوانید با هزینه کمتر فرشهایتان را مثل روز اول زیبا کنید. فرش ها به مرور زمان یا در صورت استفاده نامناسب، حمل و نقل غیر اصولی، شستشوی بد، بیدخوردگی و نگهداری نامناسب و... دچار آسیب و پوسیدگی می شوند. پوسیدگی فرش ها بیشتر در لبه های فرش مانند ریشه و شیرازه های فرش خود نمایی می کنند. البته این به این معنا نیست که فرش از وسط و متن فرش دچار پوسیدگی نمی شود.

فرشهایتان را به دقت نگهداری نمایید. در محیط های مرطوب فرشهایتان را نگهداری نکنید. ویا از فرش های مقاوم برای محیط های خاص مانند مرطوب استفاده نمایید. در صورتی که فرشهایتان را انبار می کنید، در محیط مناسب و استاندارد و کاورشده قرار دهید. بهتر است برای این کار اصول تا زدن فرش را نیز بدانید.

بسیار مهم اسست فرش هایتان را به قالیشویی بسپارید که فرش ها را به صورت صحیح شستشو دهند. هنگام تحویل فرش ها برای شستشو اطمینان فرشهایتان موادشویی نشوند! موادشویی نوعی شستشو می باشد که از مواد شوینده بسیار قوی برای شستشو استفاده می شوند، با اینکه ظاهر فرش تمیز می شود اما فرش را به سرعت دچار پوسیدگی می کند. و از عمر مفید فرش می کاهد. به طور میانگین عمر مفید فرش های ماشینی و دستباف به ترتیب۱۰ الی ۱۵  و ۲۵ الی ۳۰ سال  می باشد.

در صورتی که فرشهایتان به هر دلیل ریشه هایش را از دست داده است  و قصد تعویض فرش به علت هزینه های بالا را ندارید از خدمات تعویض ریشه و ریشه زنی استفاده نمایید. با خدمات ریشه زنی با هزینه بسیار پایین تر از خرید فرش میتوان جلوه فرش را مثل روز اول کرد.


مطالب مرتبط