انواع کفپوش‌های امن برای اتاق کودک

بلاگ - راهنمای خرید فرش ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کفپوش مناسب برای اتاق کودک نه تنها باید ظاهر زیبایی داشته باشد، بلکه از لحاظ لطافت و ایمنی نیز باید به آن توجه کرد.

انواع کفپوش‌های امن برای اتاق کودک

برای اینکه کودکان ما بتوانند لحظات خوشی را در این سنین تجربه کنند باید امکانات مختلف را در اختیار آنان قرار داد. به همین منظور اتاق کودک باید تمامی استانداردهای مدنظر را داشته باشد و انواع تجهیزات را در آن قرار داد. همان‌طور که می‌دانید کودکان به دلیل بازیگوشی زیاد به زمین می‌خورند که همین امر برای آن‌ها آسیب‌زا خواهد بود. بر همین اساس قرار دادن یک کف‌پوش مناسب در اتاق کودک برای همه پیشنهاد می‌شود زیرا خطرات احتمالی را به کمترین میزان خود می‌رساند. امروزه انواع کف‌پوش‌ها با طرح و رنگ متنوع وارد بازار شده و مشتریان با خیال آسوده آن را تهیه می‌کنند.

 بهترین کفپوش‌های امن برای اتاق کودک

به صورت کلی کف‌پوش‌ها در قسمت‌های مختلفی مانند اتاق‌ها یا پذیرایی قابل نصب هستند و فرد می‌تواند به راحتی در این مورد تصمیم بگیرد. اگر می‌خواهید اتاق کودک را کف‌پوش کنید حتماً به طرح آن نگاه ویژه‌ای داشته باشید. همه کودکان دارای روحیات لطیفی هستند که به همین علت رنگ و طرح از اهمیت بالایی برخوردار است. در بعضی از نمونه‌های این محصول شخصیت‌های کارتونی مختلف طراحی شده که برای کودک جذاب است. سعی کنید همواره از مواردی با رنگ‌های شاد کمک بگیرید زیرا در بلندمدت تاثیر خوبی بر روی روحیه فرزند شما خواهد گذاشت. در این راهنمای خرید فرش، مشخصات انواع کف‌پوش‌ها را برای شما شرح می‌دهیم تا به خوبی با این موضوع آشنایی پیدا کنید.

1. موکت پرز بلند

سالیان زیادی است که موکت به عنوان یک کف‌پوش مطرح شناخته می‌شود و در بسیاری از خانه‌ها وجود دارد. موکت‌ها از لحاظ ساختاری مقاومت زیادی دارند و به همین دلیل طول عمر مفید آن‌ها از خیلی از منسوجات دیگر بیشتر است. این محصول قابلیت ضربه‌گیری فوق‌العاده‌ای دارد و با کمک آن آسیب‌های فیزیکی به کمترین میزان خود می‌رسد. موکت پرز بلند یک نمونه خاص از این محصول است که لطافت بیشتری نسبت به موکت عادی دارد. این ویژگی جذاب باعث شده که اکثر والدین برای اتاق کودک خود از این موکت استفاده کنند و امنیت فیزیکی بیشتری برای فرزند خود فراهم سازند.

همان‌طور که مطلع هستید پوست کودکان بسیار حساس است و حتماً‌ باید کف‌پوش اتاق نرم و لطیف باشد تا در کودک حساسیت به فرش ایجاد نشود. اکثر این موکت‌ها از لحاظ ظاهری یکنواخت هستند که برای ایجاد تنوع می‌توان از فرش‌های کوچک در کنار آن استفاده کرد. همچنین شما می‌توانید که یک موکت دیگر را برداشته و آن را هر گونه که مایل بودید برش بزنید. در این روش طرح دلخواه شما به راحتی پیاده خواهد شد و به آن چیزی که مایل هستید دست پیدا می‌کنید. به یاد داشته باشید که اتاق متعلق به فرزند شماست پس حتماً  سلیقه او برای خرید را مدنظر قرار دهید.

موکت پرز بلند برای اتاق کودک

2. تاتامی

تاتامی‌ها بخش مهمی از کف‌پوش‌های امروزی را تشکیل می‌دهند و ‌می‌توان آن‌ها را در بسیاری از مراکز ورزشی، تفریحی و خانه‌ها مشاهده کرد. این کف‌پوش از لحاظ ساختاری بسیار نرم است و زمانی که پا بر روی آن قرار می‌گیرد احساس آرامش به او منتقل می‌گردد. خوشبختانه مواد سازنده تاتامی هماهنگی زیادی با سلول‌های بدن دارند و حساسیت خاصی به وجود نمی‌آورند. این محصول به صورت تایل‌های مربعی یا مستطیلی عرضه می‌شود که به راحتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد. این کف‌پوش بسیار سبک بوده و پس از یک جابجایی آسان می‌توان آن را نصب نمود. طرح‌های موجود در تاتامی هم از تنوع فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

بعضی از محصولات این بخش دارای طرح‌های آموزشی نیز هستند که کمک زیادی به یادگیری کودکان خواهد کرد. به طور مثال طرح الفبای انگلیسی بر روی بعضی از تاتامی‌ها وجود دارد که بر روی آموزش زبان مؤثر است. فراموش نکنید که یادگیری کودکان از طریق بازی اتفاق می‌افتد و استفاده کردن از تاتامی در این زمینه بسیار مفید خواهد بود. معمولاً هر یک از تایل‌ها دارای مدل مشخصی هستند که در نهایت شبیه به طرح شطرنجی می‌شوند. ناگفته نماند که هر تاتامی سایز مشخصی دارد که شخص می‌تواند با توجه به نوع نیازش خرید خود را به انجام برساند. امروزه مصرف تاتامی در مراکزی مانند مهدکودک شکل گسترده‌ای پیدا کرده و فراگیر شده است.

3. فرش بافت نرم

با توجه به اینکه بخش زیادی از جمعیت کشور را کودکان تشکیل می‌دهند باید برای خرید فرش کودک نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام داد. میزان علاقه کودکان به فرش به صورت مستقیم به طرح آن بستگی دارد و اگر هوشمندی لازم را به خرج دهید مطمئن باشید فرزند شما حس زیبایی را تجربه می‌کند. یکی از اشتباهات رایج والدین این است که فرش‌هایی با طرح ساده را برای اتاق کودک انتخاب می‌کنند و فرزندشان هیچ علاقه‌ای به آن ندارد. فراموش نکنید که همه چیز در داخل اتاق بر روی روحیه فرزند اثر می‌گذارد و او را شرایط خاصی قرار می‌دهد.

فرش بافت نرم به عنوان یک محصول جذاب و زیبا برای کودکان شناخته شده است و بسیاری از والدین از آن برای کودکان خویش بهره می‌برند. این فرش دارای تار بلند است که همین امر ضخامت آن را بیشتر می‌کند. این ضخامت زیاد باعث افزایش ضربه‌گیری فرش می‌شود و در هنگام پا گذاشتن حس خوبی به فرد مقابل می‌دهد. همچنین وجود یک فرش کوچک در اتاق کودک تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی دکوراسیون می‌گذارد. معمولاً این فرش بافت نرم در زیر صندلی کودک یا در کنار تخت او قرار داده می‌شود.

فرش بافت نرم برای اتاق کودک

4. پارکت چوبی

میزان آسیب‌پذیری کودک در سنین پایین بیشتر است و باید نهایت دقت را در این زمان انجام داد. اگر کودک شما این دوره را پشت سر گذاشته است می‌توانید از گزینه‌ی دیگری به نام پارکت چوبی استفاده کنید. میزان ضربه‌گیری این کف‌پوش نسبت به موارد قبلی کمتر بوده ولی به یاد داشته باشید که کودک نیز از سنین حساس عبور کرده است. برای ساخت این پارکت‌ها از چوب درختان مختلفی مانند افرا، راش و بلوط استفاده می‌کنند که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. بزرگ‌ترین مزیت این کف‌پوش عمر زیاد آن است به طوری که با یک‌بار نصب کردن تا سالیان زیاد قابل استفاده خواهد بود.

اگر می‌خواهید حس و حال طبیعت را به کودک خود هدیه بدهید، بدون شک کف‌پوش چوبی بهترین انتخاب است. وجود بوی چوب در داخل اتاق حس سرزندگی را برای کودک به ارمغان می‌آورد و او را با جهان هستی آشنا می‌سازد. این پارکت‌ها به راحتی و با سرعت زیاد نصب می‌شوند و نیاز به زیرسازی‌های فراوان ندارند. این کف‌پوش یک عایق صدا نیز محسوب می‌گردد و صدای پای کودک شما در هنگام بازی با طبقه پایین منتقل نمی‌شود. البته باید این نکته را بدانید که نصب پارکت چوبی در سایر قسمت‌های خانه نیز امکان‌پذیر است و محدود به یک نقطه خاص نیست.

نتیجه گیری از کفپوش‌های امن برای اتاق کودک

در این مقاله به صورت مفصل به بررسی انواع مختلف کف‌پوش‌ها پرداختیم و آن‌ها را تحلیل کردیم. در نهایت این شما هستید که باید شرایط خود را ببینید و در بین این محصولات گزینه مناسب خود را پیدا کنید. اگر به درستی اطلاعات گفته شده در این مطلب را به کار ببندید، مطمئن باشید که از نتیجه خرید خود شگفت‌زده خواهید شد. فراموش نکنید که کودکان نتیجه یک عمر زندگی ما هستند و باید برای رفاه آنان تلاش لازم را به انجام برسانیم.‌