نحوه انتخاب فرش با رنگ‌های تیره برای اتاق نشیمن

نحوه انتخاب فرش با رنگ‌های تیره برای اتاق نشیمن

بلاگ - راهنمای خرید فرش ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر می‌خواهید فرشی با زمینه تیره خریداری کنید، حتما این راهنما را مطالعه کنید تا بتوانید تجربه ی بهتری از خرید خود داشته باشید.

نحوه انتخاب فرش با رنگ‌های تیره برای اتاق نشیمن

یکی از انتخاب‌های مهمی که هر کسی باید برای خانه خود انجام دهد، خرید فرش ماشینی مناسب است. فرش یک جلوه خاص به خانه می‌دهد و معمولاً اگر کسی به خانه شما وارد شود در مرحله اول فرش شما به چشم خواهد آمد. بعضی از مردم فرش‌های با رنگ تیره را بیشتر می‌پسندند و آن را به سایر فرش‌ها ترجیح می‌دهند. در ادامه به شما می‌آموزیم که چگونه یک فرش تیره مناسب را برای خود انتخاب کنید. قرار گرفتن یک فرش زیبا در کنار سایر اجزای خانه می‌تواند یک محیط دل‌نواز و شاد برای برای ساکنان خانه فراهم سازد.

مهم‌ترین نکات درباره فرش اتاق نشیمن

امروزه در اکثر خانه‌ها کف‌پوش حالت سرامیکی دارد که همین سرامیک می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد. به صورت کلی اگر در نشیمن سرامیک رنگ روشن دارد، بهتر است که از فرش تیره استفاده شود. در حالتی که سرامیک تیره باشد به کار بردن فرش با رنگ روشن بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. فرش‌های تیره کوچک دارای یک جذابیت خاص است که ‌می‌توان آن را در جلوی مبلمان یا در کنار شومینه قرار داد. از آن‌جایی که میزان حضور افراد در اتاق نشیمن زیاد می‌باشد باید همواره جارو کشیدن و امور نظافتی به صورت مرتب انجام گیرد.

برای داشتن یک فرش خوب باید سلایق تمام افراد خانواده را مدنظر قرار دهید. به طور مثال اگر کودکی در خانه دارید باید طرحی را انتخاب کنید که با روحیه کودک همخوانی دارد و به او حس خوب می‌دهد. خریدن فرش‌هایی با طرح شلوغ در چنین شرایطی بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. اگر یک زوج جوان هستید که به تازگی زندگی خود را آغاز کردید به راحتی می‌توانید از انواع طرح‌ها که به علاقه شما نزدیک است بهره ببرید. فرش‌هایی که به رنگ تیره بافته می‌شوند دارای تنوع بسیار زیادی هستند ولی رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای شکلاتی، آبی نفتی و سرمه‌ای بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. با در نظر گرفتن نکاتی که بیان شد قادر خواهید بود که یک فرش مناسب با شرایط خود خریداری کنید.

چرا خرید فرش تیره رنگ پیشنهاد می‌شود؟

دلایل زیادی برای استفاده از فرش تیره وجود دارد که تعداد زیادی از علاقه‌مندان را به سمت خود کشانده است. به صورت کلی فرش تیره یک فضای جدی را به وجود می‌آورد که به همین علت در فضاهای اداری زیاد به کار می‌رود. از طرفی باید به نحوه چیدمان سایر اجزای خانه و رنگ ‌آن‌ها نیز دقت کرد. به طور مثال سایر اجزا مانند مبلمان نیز باید تم تیره داشته باشند که همراه با فرش به یک هارمونی مشخص دست پیدا کنند. عده‌ای از مردم به صورت ذاتی از رنگ‌های تیره خوششان می‌آید که صرفاً بر اساس همین علاقه رفتار کرده و فرش را خریداری می‌کنند.

چرا خرید فرش تیره رنگ پیشنهاد می‌شود؟

یکی از مزیت‌های مهم فرش تیره این است که دیرتر آلودگی‌ها را نشان می‌دهد و جلوه بهتری دارد. افرادی که فرش سفید می‌خرند با ایجاد کوچک‌ترین لکه‌ای باید به سرعت آن را محو کنند زیرا با چشم دیده می‌شود. اگر جزو کسانی هستید که نمی‌توانید به طور دائم فرش را تمیز کنید بهتر است که از فرش تیره رنگ استفاده کنید. ناگفته نماند که در محیط‌های شلوغ میزان آلودگی این فرش بیشتر خواهد بود و فرد باید زودتر نسبت به شستشوی فرش آن اقدام کند. به صورت کلی رنگ‌های تیره در فرش برای کسانی مناسب است که دارای روحیه باثبات و منظم هستند.

معیارهای مهم در انتخاب فرش تیره

به صورت کلی انتخاب رنگ فرش باید بر اساس دو عامل دکوراسیون و مبلمان انجام شود که هر کس با بررسی این عوامل انتخاب نهایی خود را انجام می‌دهد. هماهنگی رنگ فرش با پرده‌ها بسیار مهم و حیاتی است که شخص باید درهنگام تهیه پرده به رنگ فرش خود نیز دقت ویژه‌ای داشته باشد. اگر رنگ فرش شما تیره است می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای انتخاب پرده استفاده کنید. اجزای دیگر خانه مانند میز تلویزیون و کمدها نیز باید از لحاظ رنگی با فرش‌های تیره هماهنگی داشته باشند. رعایت تمامی این نکات در کنار هم باعث ایجاد یک فضای مثبت می‌شود که شخص از بودن در آن لذت خواهد برد.

بعضی از افرادی که در حوزه دکوراسیون منزل فعال هستند معتقدند که نباید همیشه هماهنگی را مدنظر قرار داد. در بعضی از موقعیت‌ها استفاده از رنگ‌های متضاد نیز بسیار زیبا می‌شود منتها این کار باید با مشورت انجام گیرد. تعداد زیادی از متخصصان دکوراسیون توانسته‌اند ترکیب‌های بی‌نظیری را در این مورد خلق کنند. اگر مایل هستید که رنگ فرش شما تیره باشد، حتماً مبلمان با رنگ روشن انتخاب نمایید تا از لحاظ رنگی تناسبی بین آن‌ها برقرار گردد. برای اینکه محیط خانه زیباتر شود می‌توان دیوار را رنگ‌آمیزی کرد و آن را به شکل دلخواه خود درآورد.

فرش تیره برای چه خانه‌هایی مناسب است؟

میزان تنوع و گستردگی فرش‌های تیره باعث افزایش استقبال مردمی شده و طرح‌های آن طرفداران مخصوص به خود را پیدا کرده است. به طور کلی رنگ تیره فرش باعث کوچکتر دیده شدن فضا می‌شود و اگر شما فرشی با این رنگ انتخاب کنید، ارتفاع ساختمان کمتر دیده می‌شود. از طرفی دیوارها نیز به هم نزدیکتر دیده می‌شوند که همه این موارد باعث ایجاد یک محیط جمع و جور می‌گردد. با توجه به توضیحات داده شده این فرش‌ها برای خانه‌های بزرگ و متراژ بالا پیشنهاد می‌شوند زیرا به خوبی با شرایط مکانی هماهنگ خواهند شد. معمولاً متراژ پذیرایی بیشتر از سایر بخش‌های خانه است که به همین دلیل استفاده از فرش تیره در این مکان مناسب می‌باشد.

فرش تیره برای چه خانه‌هایی مناسب است؟

چنانچه متراژ خانه شما به دلیل آپارتمان نشین بودن کوچک است، خرید فرش‌های روشن بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود. در واقع بازتاب نور این فرش‌ها برای انسان خطای دید ایجاد می‌کند و محیط بزرگتر از واقعیت خود نشان می‌دهد. با این حال این افراد نیز می‌توانند از فرش‌های تیره کوچک در اتاق‌ها بهره بگیرند زیرا کمبود فضا را تشدید نمی‌‌کند. این نوع از فرش‌ها بیشتر در اتاق بزرگسالان استفاده می‌شود زیرا با روحیات آنان سازگاری بیشتری دارد. با توجه به شرایطی که عنوان شد نگاهی به خانه خود بیندازید و بهترین فرش را برای آن انتخاب کنید. معمولا در فرش‌های تیره نقوش زیادی قرار دارد و تنوع رنگ‌ها در داخل این فرش‌ها شگفت انگیز است.

جمع بندی از انتخاب فرش تیره برای نشیمن

اتاق نشیمن یک بخش مهم از خانه است که باید برای آن یک فرش زیبا و مناسب انتخاب کرد. در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات مفیدی در ر ابطه با فرش زمینه تیره به شما دهیم و تمامی مزیت‌های آن را بیان کردیم. اگر می‌خواهید یک انتخاب درست انجام دهید حتماً از راهنمایی‌ها استفاده کنید و با توجه به شرایط خود خرید را انجام دهید. فرش‌های با رنگ تیره به عنوان یک محصول پرفروش در سال‌های اخیر شناخته شده‌اند که به خوبی کیفیت آن‌ها را نشان می‌دهد.