راهنمای انتخاب فرش مناسب برای راهرو

بلاگ - راهنمای خرید فرش ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از پررفت‌وآمدترین بخش‌های هر منزل راهروی آن خانه است. شما برای تحت‌تاثیر قرار دادن مهمانان خود می‌توانید یک فرش مناسب برای راهروی انتخاب نمایید. ابعاد، جنس، طرح و مدل، رنگ و درنهایت سلیقه شما فاکتورهایی هستند که به انتخاب شما جهت خواهند داد.

راهنمای انتخاب فرش مناسب برای راهرو

از گذشته تاکنون در کشور ایران چنین رسم بوده که تمام یا قسمت‌هایی از خانه را با انواع فرش‌های دستبافت و ماشینی تزئین نمایند. هر فرد با انتخاب فرش برای قسمت‌های مختلف منزل مانند راهرو می‌تواند سلیقه خود را به مخاطبین معرفی نماید. در این‌ میان ممکن است این سوال مطرح شود که چرا لازم است راهروها مفروش شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که راهروی مفروش هم آلودگی صوتی کمتری ایجاد می‌کند و هم حس بهتری به ساکنین القا خواهد کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در دنیای هنر و فرش قدم گذاشته و با ویژگی‌های فرش راهرو آشنا شوید.

 

ویژگی‌های فرش مناسب راهرو

به‌ یاد داشته باشید که برای مفروش کردن راهروها بهتر است از فرش ماشینی استفاده کنید چرا که استفاده از فرش‌های دستبافت در این قسمت از منزل مرسوم نیست. حساسیت و قیمت بالای فرش‌های دستبافت از دلایل این انتخاب هستند. پررفت‌وآمد بودن راهروی خانه سبب می‌شود انتخاب فرش ماشینی گزینه معقول‌تری باشد. فرش‌هایی که شانه یا تراکم پایین‌تری دارند (مانند فرش ۵۰۰ یا ۷۰۰ شانه) می‌توانند برای مفروش کردن راهرو به کار روند. انتخاب چنین فرشی باعث می‌شود که هنگام‌ شستن آن با مشکل مواجه نشوید.

تناسب فرش با دکوراسیون منزل

بعد از اندازه‌گیری ابعاد و تعیین شکل فرش لازم است طرحی انتخاب کنید که با کوراسیون فضای راهروی خانه تناسب داشته باشد. فضای راهرو یا در جهت هارمونی کلی منزل دکور شده و یا فضایی کاملا متفاوت از سایر بخش‌ها خواهد داشت. راهروهای ورودی خانه‌های آپارتمانی و فضای بین اتاق‌ها با دکوراسیون کلی منزل درارتباط هستند به همین سبب باید از فرش‌هایی با طرح و رنگ مناسب استفاده نمود. هر فرد باتوجه‌به سلیقه خود می‌تواند فرش‌ها را با طرح و رنگ متفاوت از فضای خانه انتخاب کند یا اینکه آن‌ها را طبق هارمونی و دکوراسیون حاکم بر فضا خریداری نماید.

ابعاد  و اندازه فرش راهرو

یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی که باید در هنگام انتخاب فرش راهرو درنظر بگیرید، ابعاد آن است. در وهله اول به این نکته توجه کنید که قصد دارید راهرو را کاملا مفروش کنید یا فقط بخش‌هایی از آن را بپوشانید. در مرحله بعد شکل فرش ( باریک، پهن، بیضی، گرد یا طویل) موردنظر خود را انتخاب کنید. فرش‌هایی که برای کریدور و راهروی خانه مورداستفاده قرار می‌گیرند اغلب کوتاه و طویل هستند. قبل از خرید فرش مذکور ابعاد راهرو را اندازه‌گیری نمایید. بهتراست برای تطابق بیشتر فرش با فضای راهرو، چند سانتی‌متر از ابعاد درنظرگرفته شده کم کنید.

نتیجه‌گیری

شما مشتریان عزیز با انتخاب یک فرش مناسب برای راهرو می‌توانید سلیقه و ذوق خود را به نمایش بگذارید. برای انتخاب فرش راهرو نکاتی مانند ابعاد، طرح و رنگ و تناسب آن با فضای منزل را رعایت نمایید. برای مفروش کردن راهرو از فرش ماشینی ۵۰۰ یا ۷۰۰ شانه استفاده کنید. هنگام اندازه‌گیری ابعاد راهرو مقداری از اعداد حاصل‌شده کم کنید تا بیشترین تطابق فرش با فضا را به‌دست‌آورید. برای معرفی خلاقیت خود به دیگران دو راه دارید: 

۱) طرح و رنگ فرش را متناسب با هارمونی منزل انتخاب کنید.

۲) از فرش‌هایی با طرح و رنگ متفاوت استفاده نمایید.

هم‌اکنون برای مشاهده کاتالوگ فرش‌‌های ما به سایت "شاهکار مشهد" مراجعه کرده و طرح موردنظر خود را انتخاب نمایید.