چند نکته برای انتخاب فرش اتاق کودک که باید بدانید!

چند نکته برای انتخاب فرش اتاق کودک که باید بدانید!

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اکثر والدین در انتخاب فرش مناسب اتاق کودک خود مجذوب طرح و رنگ آن می‌شوند. درحالی که کابرد و کیفیت فرش اتاق کودک مهم‌تر از طرح و رنگ آن می‌باشد. زمانی انتخاب شما درست می‌باشد که فرشی را انتخاب کنید تا علاوه بر طرح زیبا، دارای کیفیت بالا نیز باشد. در ادامه این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم که چطور یک فرش نرم و بادوام که مطابق سلیقه شما و فرزندتان باشد انتخاب کنید.

چند نکته برای انتخاب فرش اتاق کودک که باید بدانید!

اول از هرچیز شما با سلیقه کودک‌تان آشنا هستید. پس باید بدانید که چگونه سلیقه خود و فرزندتان باهم آمیخته شود تا با دکوراسیون داخل اتاق جور دربیاید. اگر از قبل در ذهنتان اولویت بندی کرده باشید که  فرش اتاق کودک‌تان در چه سایز، رنگ، طرح و تراکم و کیفیت باشد، قطعا خرید برای شما راحت‌تر می‌شود. تا اینکه بدون برنامه ریزی قبلی برای خرید به بازاری با تنوع بالا میان آن همه  طرح، رنگ، تراکم و ویژگی که به وفور به چشم می‌خورد بروید و در انتخاب فرش مناسب اتاق کودک خود دچار سردرگمی شوید.

چند نکته که هنگام خرید فرش اتاق کودک باید به آن‌ها توجه کنید:

نرمی و لطافت:

 فرش اتاق کودک باید  نرم و راحت باشد. چرا که کودک  مدت زمان زیادی را در اتاق خود مشغول بازی و استراحت است.  بنابر این این مورد بسیار حائز اهمیت می‌باشد.گاها ممکن است که  زبر بودن یا مواد به‌کار رفته درالیاف فرش اتاق کودک شما باعث ایجاد حساسیت یا قرمزی پوست کودک‌تان شود . پس از قبل جستجو کنید که به دنبال چه نوع الیاف و کیفیتی هستید تا آن رضایت دلخواهی را که می‌خواهید به دست آورید.

انتخاب فرش با توجه به دکوراسیون:

درکنار این‌ها باید توجه داشته باشید که دکور، رنگ و چیدمان اتاق فرزندانتان به چه صورت است،  تا با معیارهای مشخص به دنبال فرش مناسب بگردید. چرا که ممکن است فرشی که انتخاب می‌کنید دارای طرحی زیبا و کیفیتی مرغوب باشد، اما رنگ و طرح آن با دکوراسیون اتاق فرزندتان همخوانی نداشته باشد!

ابعاد و اندازه :

بهتر است برای فرش اتاق کودک، اندازه‌ای را انتخاب کنید تا کل فضای اتاق را بپوشاند که زمانی که کودک در آنجا قدم می‌گذارد احساس راحتی کند. همچنین سعی کنید قبل ازخرید و سفارش،  با متر فضایی را که می‌خواهید بپوشانید را اندازه‌گیری کنید تا خدایی نکرده  نامتقارن بودن ابعاد فرش ، شکل و وجه ناپسند و زشتی را به اتاق فرزند شما ندهد!

قابلیت شستشو:

فرش اتاق کودک نسبت به فرش قسمت‌های دیگر خانه بیشتر در معرض کثیفی‌هایی مثل ریختن گواش و آبرنگ، غذا و ... قرار دارد. همچنین فرش اتاق کودک باید از آلودگی و میکروب پاک باشد تا کودک دچار بیماری و حساسیت نشود. بنابراین باید فرشی انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو باشد. اگر فرش اتاقتان با گواش کثیف شده،  پیشنهاد میکنیم مقاله  پاک کردن گواش از روی فرش با چند راهکار سریع  را مطالعه بفرمایید.

عجله نکنید!

سعی کنید قبل از خرید و سفارش فرش، همه ی نکاتی که  بالاتر ذکر شد را در نظر بگیرید و مطمئن شوید  فرشی که انتخاب کردید ازهمه جوانب مناسب اتاق فرزندتان باشد. برای انتخاب فرش مناسب می‌توانید از صفحه‌ی خرید فرش ماشینی کودک دیدن بفرمایید. منتظر پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.