6 ویژگی مهم در خرید و انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی

6 ویژگی مهم در خرید و انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استفاده از فرش، گرما و زیبایی زیادی به منزل شما می‌بخشد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اما با وجود حیوانات خانگی در منزل، لازم است در خرید فرش به برخی نکات مثل ماشینی یا دستبافت بودن فرش، رنگ، سادگی در شستشو، ریشه و... نیز توجه داشته باشید تا در نگهداری از آن دچار مشکل نشوید.

6 ویژگی مهم در خرید و انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی

به‌عنوان صاحبان حیوانات خانگی، مسئله داشتن یا نداشتن فرش در منزل برای شما انتخابی است که در سویی از آن زیبایی منزل و در سویی دیگر مراقبت از فرش و جلوگیری از آسیب به آن قرار دارد. اما اگر تصمیم دارید به‌جای پارکت و سنگ، منزل خود را با فرش بپوشانید و از حضور حیوان خانگی خود نیز لذت ببرید؛ لازم است این مطلب را در مورد انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی بخوانید. تا انتها با فرش شاهکار مشهد همراه باشید.

6 فاکتور مهم در انتخاب فرش برای صاحبان حیوانات خانگی

ماشینی بودن

ازآنجاکه فرش‌های شما در معرض آسیب‌هایی مثل آلودگی، پنجه کشیدن یا جویدگی هستند، توصیه می‌شود در انتخاب فرش برای حیوانات خانگی از قالی‌های نفیس و دستبافت در منزل خود استفاده نکنید.

رنگ

رنگ فرشی که انتخاب می‌کنید در درجه اول باید دیزاین و دکوراسیون منزل شما را تکمیل کند. اما اگر مایل نیستید زیاد از جاروبرقی استفاده کنید، می‌توانید رنگ فرش را نزدیک به رنگ خز یا موی حیوان خود انتخاب کنید. اگر حیوان شما خز تیره رنگی دارد می‌توانید از فرش‌های خاکستری و قهوه‌ای و اگر خز روشنی دارد می‌توانید از فرش‌های کرم استفاده کنید.

سادگی در شستشو

مهم‌ترین مسئله در انتخاب فرش برای صاحبان حیوانات خانگی تمیز نگه‌داشتن آن است. ادرار یا جای آلودگی پنجه‌ها، از رایج‌ترین آلودگی‌هایی است که حیوانات خانگی روی فرش به وجود می‌آورند. در نتیجه بسیار مهم است فرشی که انتخاب می‌کنید مقاومت خوبی در برابر آلودگی داشته باشد و به آسانی تمیز شود. فرش‌های الیاف مصنوعی مثل پلی پروپپلین در این قضیه می‌توانند بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی باشند.

درجه کیفی

از آن  جا که با وجود حیوانات خانگی احتمالاً دفعات شستشوی فرش بالا خواهد رفت، حتماً باید فرشی تهیه کنید که از کیفیت خوبی برخوردار باشد و در اثر شستشو یا استفاده از مواد شوینده رنگ و بافت خود را از دست ندهد.

نوع پرز

در مورد تمام فرش‌ها دو نوع پرز وجود دارد. پرز بریده و پرز حلقه‌ای. پرزهای بریده به‌صورت عمودی و صاف روی فرش قرار دارد و در سطح فرش بریده می‌شوند. درحالی‌که پرزهای حلقه‌ای همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است به‌صورت حلقه‌مانند در تمام سطح فرش وجود دارند. در مورد کسانی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، فرش‌های پرز بریده انتخاب بهتری به نظر می‌رسند؛ چرا که پنجه‌های گربه یا سگ در پرزهای حلقه‌ای فرش گیرکرده و نه‌تنها به فرش بلکه ممکن است به حیوان خانگی شما نیز آسیب برساند.

ریشه

مانند نوع پرز، ریشه نیز می‌تواند در پنجه حیوانات خانگی گیر کند یا توسط آن‌ها جویده شود. در نتیجه بهتر است از فرش‌های بدون ریشه استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

همان‌طور که خواندیم، بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی، فرش‌های ماشینی با پرتراکم و کیفیت بالا هستند که ریشه ندارند و رنگ آن‌ها به رنگ حیوان خانگی شما نزدیک‌تر است. شما نیز اگر تجربه یا نظری در مورد انتخاب فرش برای حیوانات خانگی دارید، از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.