آشنایی با دکوراسیون راهرو منزل

بلاگ - چیدمان و دکوراسیون منزل ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر دوست دارید که راهروهای منزل‌تان دکوراسیونی زیبا و منحصربه‌فرد داشته باشد، شاهکار مشهد را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

آشنایی با دکوراسیون راهرو منزل

یکی از بخش‌های مهم یک خانه راهرو آن است که باید برای تزئین آن از موارد مختلفی چون خرید فرش ماشینی کمک گرفت. معمولا این فضا برای ورود به داخل اتاق ساخته می‌شود و در نهایت به داخل یک اتاق می‌رسد. بسیاری از افراد از نقش راهرو در زیبایی فضای خانه غافل هستند که همین امر باعث می‌شود که دکوراسیون خوبی نداشته باشند. در این مقاله تلاش می‌کنیم که شما را با دکوراسیون مناسب این بخش آشنا کنیم و بهترین ایده‌های ممکن را در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون راهرو منزل

معمولاً راهروها با هدف عبور و مرور ساخته می‌شوند و بسیار از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که نیازی به تزئین نخواهد داشت. این در حالی است که زیباسازی این قسمت بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند شکل متفاوت و جذابی را به خانه بدهد. برای رسیدن به این هدف می‌توان کارهای مختلفی انجام داد که در ادامه بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون خانه بیان می‌شود که با آگاهی کامل آن‌ها را انتخاب کنید و راهرو منزلتان را به زیبایی تزئین کنید.

1.  قرار دادن فرش

انداختن فرش در راهرو می‌تواند به عنوان یک راهکار مناسب مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال باید در انتخاب سایز فرش دقت لازم را به عمل آورد تا دقیقاً هم اندازه مکان مورد نظر باشد. از آنجایی که میزان عبور و مرور در راهرو زیاد است، حتماً از فرش درجه یک در این فضا بهره بگیرید زیرا باید در برابر این فشارها مقاومت کند. برای انتخاب رنگ فرش هم دست شما باز است و می‌توانید با توجه به رنگ سایر اجزای خانه انتخاب خود را انجام دهید. طرح و رنگ این فرش‌ها تاثیر فراوانی بر روی دکوراسیون خانه دارد که به همین علت باید نهایت دقت لازم را به خرج داد.

2. گذاشتن وسایل تزئینی در راهرو

این ایده زمانی اجرایی است که عرض راهرو زیاد باشد و قرار دادن گلدان یا سایر موارد تزئینی مانع از رفت و آمد انسان نشود. بعضی از افراد از وسایل تزئینی دیگری مانند چراغ‌ها استفاده می‌کنند که علاوه بر زیبایی محیط راهرو را روشن‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید محیط راهرو دارای یک رنگ مشخص باشد می‌توانید از چراغ‌های رنگی استفاده کنید که نور رنگی را در تمام قسمت‌ها پخش کند. قرار دادن عتیقه جات نیز برای این مکان مناسب است و اگر چنین چیزی را در اختیار دارید می‌توان به کمک آن راهرو را زیباتر از گذشته کرد.

 گذاشتن وسایل تزئینی در راهرو

3. نقاشی کردن راهرو

با توجه به کم بودن فضا در راهرو بهتر است که از شیوه نقاشی کردن استفاده شود. در واقع استفاده از نقاشی هیچ جایی را اشغال نمی‌کند و نقاشی بر روی دیوار کشیده می‌شود. امروزه طرح‌های زیادی مانند چهره انسان یا طبیعت بر روی دیوارها کشیده می‌شود که شخص بر اساس سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب خواهد کرد. اگر می‌خواهید جذابیت نقاشی به بیشترین حد ممکن برسد، سعی کنید از رنگ‌های طبیعی و زیبا بهره بگیرید زیرا تاثیر زیادی بر روی آن خواهد داشت. نقاشی کردن بعضی از حیوانات مانند پرندگان نیز می‌تواند زیبا و جذاب باشد که در بعضی خانه‌ها اجرا می‌‌شود.

4.  انجام نورپردازی درست و حرفه‌ای

راهروها معمولاً عرض کمی دارند و تاریک بودن در اکثر آن‌ها به وضوح دیده می‌شود. تعداد بسیار کمی از مردم به نورپردازی راهرو اهمیت می‌دهند که اگر شما این کار را انجام دهید کاملا متفاوت از بقیه خواهد بود. برای انجام نورپردازی باید از افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید زیرا این افراد کاملاً در انجام این کار تبحر دارند. هر چقدر نور طبیعی‌تر باشد کیفیت آن نیز بهتر خواهد بود پس بهتر است که از آینه برای بازتاب نور استفاده کنید. اگر پخش نور در راهرو به درستی انجام گردد تاریکی در آن نقطه به وجود نخواهد آمد و زیبایی آن به خوبی توسط دیگران قابل مشاهده خواهد بود.

5. قرار دادن جاکلیدی و جاکفشی در راهرو

همه ما می‌دانیم که زندگی آپارتمان‌نشینی معمولاً با کمبود جا همراه است. به همین علت باید از تمامی فضاهایی که وجود دارد نهایت استفاده ممکن را برد. قرار دادن جاکفشی در راهرو می‌تواند فضای بیشتری را مورد استفاده قرار دهد و همچنین تاثیر زیادی در دکوراسیون این قسمت از خانه دارد. جاکلیدی نیز به صورت مستقیم بر روی دیوار خانه نصب می‌گردد و هیچ فضایی را اشغال نخواهد کرد. اگر بتوانید هر دو مورد را راهرو قرار دهید، حداکثر استفاده از آن را انجام داده‌اید و از زیبایی ایجاد شده حیرت خواهید کرد.

قرار دادن جاکلیدی و جاکفشی در راهرو

6. کاغذ دیواری کردن راهرو

اگر نگاهی به دیوار سفید و گچ شده بیندازید، معمولاً دچار خطای دید می‌شوید و فضا کمتر از چیزی که هست نشان می‌دهد. از طرفی ساده بودن دیوار راهرو باعث کدر بودن آن می‌شود و نمی‌تواند نور را در محیط بازتاب دهد. در چنین مواردی به کار بردن کاغذ دیواری بهترین گزینه است زیرا از لحاظ رنگ و طرح بسیار متنوع است و فضا را بزرگ نشان می‌دهد. این جذابیت ظاهری باعث شده است که افراد زیادی در راهرو از کاغذ دیواری استفاده کنند و اکثر آن‌ها در این مورد رضایت کامل دارند. برای شما آموزش ست کردن کاغذ دیواری با فرش را نیز آماده کرده‌ایم.

تزئین و دکوراسیون راهرو منزل چه فایده ای دارد؟

برای پاسخ به این سوال مهم در ابتدا باید نگاهی کلی به محیط خانه داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید اگر شما بخواهید وارد اتاق یا سرویس بهداشتی شوید باید از یک راهرو عبور کنید. راهرو معمولاً کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و در اکثر خانه‌ها به همان شکل خود رها شده است. حال اگر شما برای تزئین این قسمت دست به کار شوید، در دسته افراد خاصی قرار می‌گیرید که به زیبایی خانه خود اهمیت می‌دهند. زیبایی محیط خانه به صورت مستقیم بر روحیه افراد ساکن بر آن تاثیر می‌گذارد که به همین علت تزئین راهرو نیز توصیه می‌شود.

البته این تزئین کردن به غیر از زیبایی فضای زیادی هم در اختیار شما قرار می‌دهد تا وسایل مدنظر خود را در آن قرار دهید. آمارها نشان می‌دهد افرادی که در یک خانه با دکوراسیون زیبا زندگی می‌کنند شادتر از بقیه هستند و موفقیت بیشتری در زندگی کسب می‌کنند. با توجه به اهمیت زیاد این موضوع، همواره سعی کنید که سبک‌های جدید در این مورد را بشناسید و با به کار بستن درست این اصول یک خانه زیبا و باآرامش را برای خود و خانواده‌تان ایجاد کنید. برای این که راحت‌تر دکوراسیون راهرو را انجام دهید از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید تا بهترین راهنمایی را در اختیارتان بگذارند.

نتیجه گیری از دکوراسیون و تزئین راهرو منزل

ایجاد یک دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد جزو ملاک‌های هر فردی در یک خانه است. ولی برای انجام این کار باید آگاهی کاملی در این حوزه پیدا کرد. تزئین درست و حرفه‌ای راهرو باعث استفاده حداکثری از این فضا می‌شود و آن را متمایز نشان می‌دهد. روش‌های گفته شده در این مقاله بسیار مفید و کارساز است و برای کسانی که می‌خواهند دکوراسیون زیبایی در راهرو داشته باشند مناسب می‌باشد.