دکوراسیون ورودی منزل با فرش

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

از نقش فرش یا قالیچه در دکوراسیون ورودی غافل نشوید. این مسئله می‌تواند به کلی دکور منزل شما را تغیر دهد برای اینکار فقط کافی است یک نمونه مناسب از فرش راهرو را انتخاب کنید. 

دکوراسیون ورودی منزل با فرش

از مهمترین بخش‌های هر خانه ورودی یا راهرو می‌باشد که زیبایی و المان‌های موجود در آن نشان دهنده خوش سلیقه‌ای افراد خانه است. اگر دوست دارید مهمانی که به خانه شما وارد می‌شود در بدو ورود احساسی خوشایندی داشته باشد باید راهرو یا ورودی خانه خود را به بهترین شکل تغییر دکوراسیون دهید. 

معیارهای مهم در انتخاب فرش ورودی منزل

فرش نقش موثری در تعیین نحوه چیدمان در ورودی منزل دارد به طوری که می‌تواند نشانگر نظم و بهداشت خانه شما باشد. اگر فردی به محض ورود به منزل با یک فضای جذابی برخورد کند به طور کلی نسبت به ان مکان علاقه پیدا می‌کند و این فکر در نظر او هویدا می‌شود که تمامی مکان‌های منزل نیز به همین صورت منظم و زیبا خواهد بود. پس در انتخاب و خرید آن باید دقت کنید و طوری دکوراسیون را طرحی کنید که نشان دهنده ذوق و هنر شما باشد. برای انتخاب این مورد باید به معیارهای مختلفی دقت نمود که مهمترین آنها را بیان می‌کنیم. 

ابعاد راهرو

از مهم‌ترین معیارهای که باید در خرید فرش حتما آن را در نظر بگیرید، ابعاد راهرو یا ورودی هر ساختمانی است. بهتر است این فرش به گونه ای باشد که در دو طرف به دیوار نچسبد چون در این صورت دید بهتری دارد. این مورد نیز وجود دارد که برخی از افراد دوست دارند تمامی فضای ورودی منزل گرفته شود و این مسئله کاملا سلیقه‌ای می‌باشد. اگر ورودی خانه موزاییک یا سنگ است نیازی به پوشاندن تمام سطح آن نیست و فرش‌های که کوچکتر از فضای راهرو هستند برای این مکان‌ها شیک‌تر می‌باشند. می‌توانید در فضاهای خالی مانده گلدان یا جاکفشی را قرار دهید.

رنگ فرش ورودی منزل

رنگ فرش ورودی

رنگ‌ها تاثیر شگرفی در روحیه افراد دارند تصور کنید بعد از یک روز پر مشغله ای وارد خانه خود می‌شوید اگر رنگ‌های آرامش بخش را بر روی فرش ورودی منزل خود ببینید به طبع حس بهتری خواهید داشت. اما برخی از افراد دوست دارند رنگ فرش ورودی کدر باشد تا بر اثر رفت و آمد زیاد کثیف نشود و نیازی به شست و شوی زیاد نباشد. رنگ قرمز از متداول‌ترین نوع این محصول بوده که طرفداران زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. در این میان فرش‌های با زمینه‌های مختلف و گل‌های رنگی وجود دارند که انتخاب مناسب رنگ فرش برای این مکان می‌باشند‌.

ضخامت یا کیفیت فرش ورودی

به طور قطع می‌دانید که راهرو از مکان‌های است که رفت و آمد در این مکان به شدت بالا می‌باشد و گویی در این مکان بیشترین تردد وجود دارد. حتی در برخی از ورودی‌ها سرویس‌های بهداشتی وجود دارند که ممکن است فرش خیس و مرطوب شود. بنابراین فرشی باید انتخاب گردد که دارای ضخامت یا کیفیت مناسبی بوده تا در برابر سایش و نم یا رطوبت پاره نشود و آسیب نبیند. بر اثر شست و شوی مداوم خراب نشده و رنگ الیاف آن تغییری نکند. کیفیت فرش  تاثیر زیادی بر روی انتخاب نهایی شما خواهد داشت.

قیمت فرش ورودی

مدل‌های مختلفی از فرش‌های ورودی ساختمان وجود دارند از جمله آن‌ها می‌توان به پادری، کناره یا فرش‌های گل برجسته و..اشاره نماییم. هر کدام از این مدل‌ها با توجه به نوع الیافی و سایز و ابعادی که دارند دارای قیمت‌های مختلفی هستند. برای خرید این محصول بهتر است نوعی از آن را بخرید که قیمت بیشتر و کیفیت بهتری دارد. فرش با قیمت بالا بهترین طول عمر را دارد اما فرش‌های که درجه بندی پایینی دارند. به مرور زمان نازک می‌شوند یا بر اثر شستن زیاد الیاف آن از هم باز شود و دیگر قابلیت استفاده را ندارند.

انواع مختلف فرش‌های ورودی منزل

فرش ورودی منزل به کلی می‌تواند دکور خانه را به نمایش بگذارد و تاثیر زیادی بر روی نحوه چیدمان دیگر دکوراسیون خانه دارد. افراد بیشترین تلاش خود را به کار می‌بندند تا بهترین مدل‌های که در دنیا تولید شده است را خریداری کنند. انواع مختلفی از این نوع فرش‌ها موجود می‌باشند که در زیبایی و لوکس بودن حرف اول را می‌زنند. با افزایش تولیدات در این زمینه و تنوع دادن به این کالا، مشتری می‌تواند با دیدی باز یک مدل شیک و زیبایی را خریداری کند. برای این مورد می‌توانیم انواع متنوعی و شیکی را به شما معرفی کنیم.

انواع فرش ورودی

1.فرش شگی یکی از مدل‌های زیبا و در عین حال لوکسی است که دارای پرزهای بلندی است و در ابعاد متنوعی بافته می‌شود. این نوع از فرش‌ها بیشتر در ورودی‌های منزل جای دارند به خصوص در راهروهای سرویس‌های بهداشتی قرار دارد.

2. فرش‌های که در طرح‌های پارکت و موزاییک بافته شده‌اند نیز زیبایی خاص خود را دارا هستند و برای این محیط‌ها بهترین انتخاب می‌باشند. اگر راهرو ورودی منزل یا محل کارتان ساده و بدون پارکت است می‌توانید از این مدل فرش استفاده کنید.

3. فرش سه بعدی راهرو یکی از شیک‌ترین و لاکچری‌ترین مدل‌ها بوده که می‌توان با کاغذ دیواری یا تابلوهای سه بعدی آنها را ست نمود. این مدل برای ساختمان‌های شیک و خانه‌های سلطنتی بیشترین کاربرد را دارد.

در این باره می‌توانیم انواع مختلفی را اشاره کنیم ولی به طور کلی چیزی که مهم است سلیقه، بودجه و نحوه چیدمان وسیله‌ها مثل گلدان و تابلوهایی که در ورودی وجود دارد معیارهای اصلی برای خرید یک نمونه زیبا برای ورودی منزل می‌باشد. برای ورودی هتل، تالارها و مکان‌های عمومی و مهم دیگر نیز از این محصول  که در متراژ‌های بلندی بافته شده است استفاده می‌شود. برخی از بافت‌ها به صورت سنتی هستند یا به قالیچه شهرت دارند که با ایجاد یک فضای سنتی بهترین دکور را برای شما ایجاد می‌کنند. شما خواهید توانست دکورهای دیگر مثل تابلوهای ورودی یا جا کفشی را نیز سنتی انتخاب کنید.

نتیجه گیری از دکوراسیون ورودی منزل با فرش

در این مقاله با انواع فرش ورودی آشنا شدیم و می‌دانیم که بهترین تاثیر را در دکوراسیون و المان‌های یک خانه دارد. ملاک‌هایی که باید در انتخاب این کالا در نظر گرفت را به طور کلی بیان کردیم. با در نظر گرفتن این معیارهای مهم می‌توانید بک انتخاب درست و به جایی داشته باشید. با مراجعه به مکان‌های معتبر یا سایت‌های پر فروشی همانند شاهکار مشهد می‌توانید بهترین مدل از این کالا را بخرید.